Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV : Det här innehållet kräver HDCP för uppspelning!?!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt från det blå går det inte att se på på Youtube eller Vimeo på vår Apple TV / TV !?!?

Funkat Utan några problem innan! Samsung 55" Led HD Tv, knappt ett år. Apple TV, kanske 1-2år gammal med apple egna hdmi kabel ansluten. Telia bredband med router.

Har läst lite på nätet men blir inte klok? Nån har köpt nån adapter, nån säger att man ska ändra inställngar i apple tv, nån säger att man ska starta om i prylarna i diverse kombinationer, osv (Har provat vissa förslag, men funkar inte)

Vad är problemet? Är grymt irriterad

• Medlem
  • 2015-01-12 09:59

Prova att dra ur kontakterna till din ATV. Både ström och HDMI. Vänta en minut och anslut sedan allt igen. Så gjorde jag när det hände mig.

Ursprungligen av Dalle:

Prova att dra ur kontakterna till din ATV. Både ström och HDMI. Vänta en minut och anslut sedan allt igen. Så gjorde jag när det hände mig.

Nope, funkar inte..

Ursprungligen av 99martin:

Nope, funkar inte..

Testat mjukvaru reset på Apple TVn?

Ursprungligen av JoelBurman:

Testat mjukvaru reset på Apple TVn?

Samma sak. Klippet/filmen hinner precis starta. Sen kommer samma medd.

Tycker det låter som hårdvarufel då har du garanti/apple care?

Har du provat med annan kabel?

Nej har inte provat med annan kabel. Prova igen tex youtube, tv4play. Samma sak klippet hinner börja en sek. Sen kommer medd.

Meeeen kolla trailers på itunes, inga problem.

• Medlem
  • Borås
  • 2015-01-19 19:52

Provat med annan TV?

Ursprungligen av 99martin:

Nej har inte provat med annan kabel. Prova igen tex youtube, tv4play. Samma sak klippet hinner börja en sek. Sen kommer medd.

Meeeen kolla trailers på itunes, inga problem.

Det beror säkert på vilka krav som ställs för HDCP/DRM. Kan vara så att trailers på Itunes "tillåts" utan korrekt handskakning.

Nu tog jag och koppla in apple tv på vår gamla Sony LCD i sovrummet. Funka kaaanon!!

1
Bevaka tråden