En iPad Pro kommer att ha en betydligt större användingsområde än den vanliga iPaden pga den större skärmytan. Jag tror att pennan kommer vara ett extra tillbehör som man kan ha för vissa ändamål, t.ex. anteckningprogram med (handstiligenkänning [Apple Newton]) ritprogram/wyteboard program och andra program där man verkligen kan ha nytta av pennan. Pennan tror jag fungerar mer likt wacom penna än vanlig penna. En som känner av avståndet till skärmen, vinkel, hur hårt du trycker pennan mot plattan etc. iOS 8 har lite olika funktioner på t.ex. iPhone 6 och iPhone 6+ (se t.ex. e-mail). Så tror jag också det blir med iPad och iPad Pro (eller skall den heta iPad Plus?).
Annars borde det gå fint att använda iPad Pro utan penna. – Steve Jobs tänkte nog inte att iPaden skulle bli så stor – tror inte heller att han skulle vara emot iPad Pro med penna – en vanlig iPad med penna skulle han nog fortfarande vara emot pennan. Han har ju ändrat sig flera gånger förut… han trodde ju inte heller på iPad från början.
En kul sak skulle vara om iPad Pro kunde användas som Wacom ritplatta eller extra skärm när den är ansluten till datorn (t.ex. via thunderbolt eller lightning-kabel)