Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples KB-artiklar visas inte..

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som har problem med att visa Apples KB-artiklar? Försöker jag exempelvis öppna denna http://support.apple.com/kb/PH19493?viewlocal... blir det bara en vit, tom ruta..? (Inget Adblock påslaget.) Den enda webbläsare jag har installerad som kan visa artikeln är Firefox!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2015-01-25 17:09

Fungerar bra på en iPad alla fall.

Det är samma för mig. Får upp en vit sida. Med Firefox funkar det. Samma sak på 2 datorer med totalt 6 användarkonton. Safari 8.0.3. Problemet har funnits i flera månader för mig så det är nog inte isolerat till aktuell version av Safari.

Fungerar bra på Safari 8.0.2

Yep! Vit sida i Safari, dock inte i Chrome.

Tack alla! Nu känner jag mig inte lika ensam. Vi får hoppas på en lösning framöver.

Jag med.

Funkar bra hos mig med Firefox, Safari och Chrome...
(Jag kör med Adblocks aktiverat)

Vilken version av Safari, Emanuel? Hos mig rullar Safari 8.0.2 (10600.2.5) på Yosemite 10.10.1 (14B25). Kör ni andra samma som jag?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Vilken version av Safari, Emanuel? Hos mig rullar Safari 8.0.2 (10600.2.5) på Yosemite 10.10.1 (14B25). Kör ni andra samma som jag?

Jag kör samma version som dig.

Ja samma.

Safari 8.0.2 (10600.2.5) och Yosemite 10.10.1 (14B25).

Fungerar för mig när jag gör undantag i adblock.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Vilken version av Safari, Emanuel? Hos mig rullar Safari 8.0.2 (10600.2.5) på Yosemite 10.10.1 (14B25). Kör ni andra samma som jag?

Version 8.0.2 (10600.2.5) - Yosemit 10.10.1 (14B25)

Någon skillnad för er i 10.10.2 med Safari 8.0.3 (10600.3.18)? Hos mig är webbsidan fortfarande vit..

Funkar både i Safari och Firefox för mig, 10.10.2 och Safari 8.0.3 (10600.3.18) Macbook Pro 15" Retina Late 2013

@Snabeldrake: Har du provat reseta Safari?

Har uppdaterat datorn.
Safari: Version 8.0.3 (10600.3.18)
Yosemit: 10.10.2 (14C109)

Funkar fortfarande fint

Senast redigerat 2015-01-28 17:12

Ja, jag har provat att nollställa Safari. Flera gånger. Har till och med provat att reparera skivrättigheter, PRAM/SMC-reset.. Datorn är i stort sett nyinstallerad (Yosemite installerat från scratch). Flash är aktivt men inget annat. Det kan ju tänkas att det finns en app i burken som stör Safaris beteende - men det är väl kanske lite långsökt?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Ja, jag har provat att nollställa Safari. Flera gånger. Har till och med provat att reparera skivrättigheter, PRAM/SMC-reset.. Datorn är i stort sett nyinstallerad (Yosemite installerat från scratch). Flash är aktivt men inget annat. Det kan ju tänkas att det finns en app i burken som stör Safaris beteende - men det är väl kanske lite långsökt?

Kan du prova skapa en ny användare och logga in på den för att se om det fungerar?

Ursprungligen av Emanuel L:

Kan du prova skapa en ny användare och logga in på den för att se om det fungerar?

Se inlägg #3 ovan. Hos mig är det samma oavsett vilket konto och detta på 2 datorer. 2 av kontona nyligen upplagda.

  • Medlem
  • 2015-01-28 20:43

Vit sida hos mig med OS X 10.10.2 och Safari 8.0.3

Prova detta då!

Öppna Safari > Meny: Safari > Inställningar > Fliken Integritetsskydd > Detaljer... > Sök efter apple.com > Ta bort (endast den som heter så)

  • Medlem
  • 2015-01-29 10:19
Ursprungligen av Emanuel L:

Prova detta då!

Öppna Safari > Meny: Safari > Inställningar > Fliken Integritetsskydd > Detaljer... > Sök efter apple.com > Ta bort (endast den som heter så)

Funkade bra för mig. Nu är det inte lika vitt på sidan som tidigare.

Ursprungligen av Ljung:

Funkade bra för mig. Nu är det inte lika vitt på sidan som tidigare.

Toppen, återstår och se hur det fungerar för TS..
@Ljung: Jag antar att sidan ser ut som den ska för dig?

Funkade för mig!

1
Bevaka tråden