Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsfråga: Varför har du valt just din avatar?

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min senaste - jag själv...

Say no more.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-18 01:41

Byter bort den så opersonliga och helt ologiska avatar då jag inte gillar katter ett dugg...

Till det djur jag är!
Taget en sommar för nåt år sedan, ska bli färskare så fort jag hittat nåt bättre.

Skäms på mig själv för att inte ha lagt upp en bild på MIG själv förrän nu!

(Notera den säsongstypiska saltvattensfrissen.)

Ursprungligen av reboot81:

då jag inte gillar katter ett dugg...

Men... Men... Hur kan du!?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-18 02:59

Jag måste ha blivit klöst eller något som barn, för katter har jag aldrig gått bra ihop med. Hund javisst, men katt nej tack.
—Såvida det inte är en papperskatt!

Tvärt om här, katter gillas men hundar skys, tycker de är hårda och dreggliga Dessutom tycks hundar få sån där fettig päls som katter aldrig skulle låta oslickas rent bums. Gott med olikheter, resten av livet är så fullt av likheter

Min avatar är en kite jag sydda för en massa år sedan, det var skitjobbigt och jag var omåttligt stolt över att ha fått den att fungera som förväntat. Nick'et här är också något som kändes viktigt då 2002, att promota kitesurfing. Tiderna förändras

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-18 12:13

Jag säljer kaffemaskiner med underbart gott kaffe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-18 12:43
Ursprungligen av Yes:

Jag säljer kaffemaskiner med underbart gott kaffe

Du gör en insatts som är ovärderlig, utan kaffe skulle inte Sverige funka. Det första jag gör på morgonen är att dricka kaffe och sen fortsätter det under hela dagen. Jag går på mycket möten, det första frågan man får innan mötet startar är om man vill ha kaffe. Det är underbart Utan kaffe stannar Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-18 13:00
Ursprungligen av stile:

Du gör en insatts som är ovärderlig, utan kaffe skulle inte Sverige funka. Det första jag gör på morgonen är att dricka kaffe och sen fortsätter det under hela dagen. Jag går på mycket möten, det första frågan man får innan mötet startar är om man vill ha kaffe. Det är underbart Utan kaffe stannar Sverige.

OT, ser jag en kund??

Jag älskar bara Windows.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-18 17:26
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag älskar bara Windows.

Med 3011inlägg undrar man ju vad du gör här?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag älskar bara Windows.

Ditt nick, ditt konstintresse, din avatar, din tidigare avatar och ett sånt uttalande....

...vill du ens bli tagen på allvar?

Ursprungligen av Goflorp:

Ditt nick, ditt konstintresse, din avatar, din tidigare avatar och ett sånt uttalande....

...vill du ens bli tagen på allvar?

Haha, jag är nog lika märklig för dig som du är för mig Goflorp!
Nicket kan jag förklara över en kall öl någon kväll om det skulle smaka!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-18 21:22
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, jag är nog lika märklig för dig som du är för mig Goflorp!
Nicket kan jag förklara över en kall öl någon kväll om det skulle smaka!

Får ci andra också komma?
Du bjuder

Ursprungligen av Yes:

Får ci andra också komma?
Du bjuder

Du hade väl något kaffe-företag eller hur det var va?
Apropå bjuda menar jag

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-18 22:12
Ursprungligen av PeeMaN:

Du hade väl något kaffe-företag eller hur det var va?
Apropå bjuda menar jag

Taget!
Kör ofta kaffedemo. Brukar sluta med att folk vill köpa en p.g.a smaken

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-28 19:03
Ursprungligen av Björnström:

Dagens fråga: - Varför har du valt den avatar du använder idag?

Hallå @Mymac4ever, jag tyckte jag såg att du bytt avatar tidigare idag (en väldigt massa mail...), men nu har du bytt tillbaka till den vanliga välbekanta? Hur som helst så var det en anledning att gräva upp denna gamla fråga, -Varför har du valt den avatar du använder idag? Jag ser nu också att jag aldrig svarat på detta.

Till att börja med, jag valde en gång i tiden att inte registrera mig med mitt fulla namn. Jag valde istället ett smeknamn som jag blivit kallad i vissa kretsar men aldrig tyckt om. Men med ett extra X på så blev det roligare, lite som Malcolm X... Och framför allt hade jag 2003 nyligen tagit definitiva steget från Mac OS 9 till Mac OS X, så det var mycket X i huvet och IngoX satt fint.

Avataren utgår från första och sista bokstaven, I och X. Det är helt enkelt så de bokstäverna ser ut om man kommunicerar med flaggor efter semafor-alfabetet. Just dessa flaggbokstäver råkade ha en fin symetri i kombination.

Hej @IngoX. Jo det var så att jag skulle byta tillbaks till den vanliga efter julavataren(Gran) men då jag inte var på datorn o inte hade en kopia av originalet i telefonen så blev det att göra en ny o då tog jag den m väldigt mkt mail(vilket beror på att ikonen visar en total över tre brevlådor o troligen en massa olästa "nyhetsbrev" från väldigt långt tillbaks i tiden). Tyckte det var kul m 6666 som siffra...

  • Medlem
  • 2015-01-30 21:20

Kör med en Macintosh 128k som avatar eftersom det var min första dator.

Bevaka tråden