Hej, hoppas det finns någon kunnig själ här som kan ge en hint om hur jag ska fortsätta söka fel.
Jag har en Macbook Pro inköpt sommaren 2013. Uppgraderad till OS X 10.10.2 och med 4GB minne.
Problemet visar sig tydligast när man ska skriva text som den här t.ex. Helt plötsligt och med olika mellanrum (30s - 3min) fryser allt, jag skriver på tangentbordet men inget kommer upp på skärmen, regnbågssnurran tänds och snurrar 20-60sek därefter dyker allt jag skrivit "i blindo" upp på skärmen. Det går däremot utmärkt att hoppa mellan fönstren så länge man använder musen (inte med cmd+tab).
Tittar jag på grafen för processorlast är den också fryst. När låsningen släpper kommer den senaste tidens graf fram och visar oftast kring 25-50% processorlast (inget mer än Safari och aktivitetskontrollen startat av mig).
Detta har jag gjort:
Clean install av OS X och uppgraderat direkt till Yosemite (disken helt rensad, partitionen borttagen före installationen)
Kört HW-testerna, både snabba och utökade, inga problem hittade
Kört skivanalysen, både skivkontrollen och rättighetskontrollen. Första gången är hittar den ett fel i partitionskartan som den kan reparera. Rättighetskontrollen hittar en massa fel som rättas till. Andra och tredje gången jag kör går det bra.
Även systemhanteraren (SMC) har jag återställt.
Spontant känns det som något HW-fel eftersom all SW är ominstallerad och inga gamla backuper är pålästa.
Mycket tacksam för några tips....
Chremn