Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen recording program? (problem med ljud)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-06 21:33

Kan någon hjälpa mej att hitta mjukvara som löser mitt problem?

Jag söker ett program som jag kan spela in live web-stream med, men allt jag har testat spelar inte in det ljud jag vill ha...

Jag har provat QuickTime vilket har den möjligheten, men jag kan inte få med ljudet i sändningen, alla andra program jag har hittat, samma sak.

Helst skulle jag vilja ha ett program som spelar in videon i en specificerad ruta och inte fullskärm eftersom den naturliga video-upplösningen i streamen inte är full-screen och då sparas ju mer data än som egentligen är nödvändig.

Jag kör en MacBook med Mac OS X.6.8

Camtasia kan göra det du vill, http://www.techsmith.com/camtasia.html.
Har använt det en del själv och det funkar kanonbra.

Finns säkert andra lösningar också.

Snapz Pro X från Ambrosia

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-06 22:22
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har provat Snapz Pro och den var i en helt annan klass! Lite annorlunda interface/sätt att använda, men inga problem.

Ambrosia har varit med länge! Minns en hel del 20 år + tillbaka!!

Ursprungligen av TureB:

Har provat Snapz Pro och den var i en helt annan klass! Lite annorlunda interface/sätt att använda, men inga problem.

Ambrosia har varit med länge! Minns en hel del 20 år + tillbaka!!

Skulle nog säga att det verkligen annorlunda är att programmet är osynligt till det att man slår ner bulle+3 samtidigt. Då kommer magikerns låda fram

• Medlem
  • 2014-09-07 12:46

Spelar detta program in via datorns mikrofon som många andra? Blir alltid så tråkigt ljud tyvärr.

Ursprungligen av Dalle:

Spelar detta program in via datorns mikrofon som många andra? Blir alltid så tråkigt ljud tyvärr.

Då jag mest använt det för att ta skärmdumpar och ev filmdumpar utan ljud så vet jag inte hur ljudkvaliteten är men såhär ser kontrollpanelen ut

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-07 14:50

Då jag mest använt det för att ta skärmdumpar och ev filmdumpar utan ljud så vet jag inte hur ljudkvaliteten är men såhär ser kontrollpanelen ut

Ljudet är ok, jag har "Mac Audio Track" i kryssat.

Det jag INTE gillar är efter att man spelat in en sekvens så måste den sparas och det en lååång tid innan man kan börja spela in nästa klipp, vilket suger när man spelar in sekvenser från en live stream...

Inte helt nöjd med SnapzPro så är fortfarande intresserad av förslag.

Ursprungligen av TureB:

...fortfarande intresserad av förslag.

Du har inte kommenterat det allra första förslaget du fick (se inlägg 2).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-07 16:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du har inte kommenterat det allra första förslaget du fick (se inlägg 2).

Kommer att göra det när jag provat Camtasia...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-07 17:53
Ursprungligen av keptang:

Camtasia kan göra det du vill, http://www.techsmith.com/camtasia.html.
Har använt det en del själv och det funkar kanonbra.

Verkar också fungera bra, men med samma problem att man måste vänta medan den sparar innan man kan fortsätta spela in.

Det här kanske, står iallafall att den spelar in i realtid, har inte provat själv.

http://www.shinywhitebox.com/ishowu-hd-pro

QuickTime med Soundflower (2ch)

Du kan använda den här brännaren. Den har tre ljudingångar: systemet ljud, mikrofon ljud och system & mikrofon ljud. Dessutom kan du spela in någon region med detta verktyg.
http://download.cnet.com/Apowersoft-Mac-Scree...

Ursprungligen av TureB:

Kan någon hjälpa mej att hitta mjukvara som löser mitt problem?

Jag söker ett program som jag kan spela in live web-stream med, men allt jag har testat spelar inte in det ljud jag vill ha...

Jag har provat QuickTime vilket har den möjligheten, men jag kan inte få med ljudet i sändningen, alla andra program jag har hittat, samma sak.

Helst skulle jag vilja ha ett program som spelar in videon i en specificerad ruta och inte fullskärm eftersom den naturliga video-upplösningen i streamen inte är full-screen och då sparas ju mer data än som egentligen är nödvändig.

Jag kör en MacBook med Mac OS X.6.8

jag har bytt från Snapz Pro till ScreenFlow. Bättre redigeringsmöjligheter

1
Bevaka tråden