Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få gmail.com att aldrig synas, bara @mindomän.se

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder en gmail för att ta emot och skicka epost. Nu har jag en one.com-domän, martinstenmark.se, som jag skulle vilja använda istället, men att alla mail ska gå via min gmail. Jag vill att mailen ser ut att komma från "martinstenmark.se" vare sig jag använder datorns mailprogram, min iPhone eller webmail. På webmailen, www.gmail.com, har jag lyckats med den utgående namngivningen - när jag skickar ett mail kommer det från [email protected] och när jag får ett mail till samma adress dyker den upp i min epost.

Visst är det något med smpt-server man ska ställa in? På googles webmail ställde jag in "E-post skickas via: send.one.com & Säker anslutning för port 465 med SSL". I mail.app och iphone finns det så himla många alternativ. Jag förstår inte vad som ska stå under TLS-certifikat, "upptäck och hantera kontoinställningar automatiskt", och under "Autentisering" finns det en hel del alternativ.

Tack på förhand!

Jag hade struntat i någon annan mailleverantör om du ändå ska använda dig av Gmail för att hämta och lämna epost. Google for business är inte speciellt dyrt (40€/år+moms) och du slipper göra specialinställningar. Dessuton får du push vilket är guld värt.
Det är få inställningar man behöver göra via ditt webbhotells inställningspanel för att rikta om e-posten till att använda Googles servrar istället för Ones.

1
Bevaka tråden