Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnad macbook pro, late 2011, värt satsa på?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Letar efter en bättre begagnad macbook pro eftersom min stationära mac pro kraschade innan jul och behöver lite köpråd. Den ska klara att hantera tunga photoshopfiler framförallt utan att vara allt för långsam.
Jag har hittat en macbook pro, late 2011, 15 tum, i7 quad core, 2,5 ghz, 128 gb SSD och 16 gb ram för 8000 kr. Nu undrar jag hur länge kan man räkna med att den håller? Och då tänker jag framförallt på hur länge kan man fortsätta uppgradera den till senaste programvaran, OS X osv.? Och tycker ni det är ett vettigt pris? Startpriset var 9 500 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-08 19:00
Ursprungligen av evasjogren:

Hej!
Letar efter en bättre begagnad macbook pro eftersom min stationära mac pro kraschade innan jul och behöver lite köpråd. Den ska klara att hantera tunga photoshopfiler framförallt utan att vara allt för långsam.
Jag har hittat en macbook pro, late 2011, 15 tum, i7 quad core, 2,5 ghz, 128 gb SSD och 16 gb ram för 8000 kr. Nu undrar jag hur länge kan man räkna med att den håller? Och då tänker jag framförallt på hur länge kan man fortsätta uppgradera den till senaste programvaran, OS X osv.? Och tycker ni det är ett vettigt pris? Startpriset var 9 500 kr.

Verkar vara ett vettigt pris, en MacBook Pro 15″ Intel Core i7 2.0GHz (4GB/500GB) – Ny hårddisk kostar 8 599 kr på mtorget.se

Tycker också det låter som ett normalt andrahands värde. Det som är bra ät ju att du kan byta ut 128gb disken till en större 2,5 tums SSD enhet.

Jag kör en 13" MacBook pro late 2011 och tror att den kommer hålla minst 2-3 till på ganska hög nivå (dock är jag sugen på en 15 tum och kommer nog inte ha den så länge).

Jag kör en early 2011 och kommer nog ha den i 1-2 år till beroende när andrahandsvärdet börjar falla på riktigt. Det som tyvärr drar ner värdet en hel del på 2011orna är ju avsaknaden av USB 3.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-02-09 10:04

Prestandamässigt är det ju ingen större skillnad mot dagens modeller, så den bör ju hänga med rätt många år till.
Jag har precis en sån, jättenöjd. Klarar t o m många spel.

Tack för alla svar, de har gjort mig lite klokare

1
Bevaka tråden