Hej! Det var svårt att beskriva mitt problem i subject-raden, så här kommer en utförlig beskrivning.
Problemet är att jag vill ha en ny, fräsch hemkatalog när jag installerar Yosemite, men jag får bara fram min gamla hemkatalog (som ligger på en annan hårddisk på samma dator.) Hur göra.
Hårdvaran är en Mac Mini med två hårddiskar. Den ena kör Mavericks och är min arbetsinstallation. Jag installerar Yosemite på den andra hårddisken (som raderats före installationen).
Jag bootar upp Yosemite första gången och går in i "Users & Groups" för att skapa kopplingen till företagets AD-server (Windows Server) . Inga konstigheter så långt (detta fungerar utmärkt i Mavericks-installationen).
När kopplingen är klar så bootar jag om Yosemite och loggar in på mitt nätverkskonto (på AD:t). Nu får jag plötsligt fram alla saker som ligger på skrivbordet på min Mavericks-installation, och Dockan är också populerad med programmen som är installerade i Mavericks.
Jag vill ju ha ett helt, nytt fräscht lokalt användarkonto som är helt fristående från Mavericks-disken.
Hur ska jag bära mig åt? Jag har testat en massa olika inställningar under "Network account server", men inget verkar fungera!
Tacksam för hjälp
/Jernberg