Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung lanserar Galaxy S6 Edge och Galaxy S6

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung inleder Mobile World Congress i Barcelona med att lansera Galaxy S6 Edge och Galaxy S6, vilka beskrivs som världens mest avancerade mobiltelefoner.

Läs hela artikeln här

S6 Edge är faktiskt den snyggaste/läckraste telefon jag någonsin sett.
Vanliga S6 ser på framsidan ut som vilken tråkig Samsung som helst (har inte sett många i verkligheten, S2 och en snabb skymt av S3 tror jag).

  • Medlem
  • 2015-03-02 09:45
Ursprungligen av keptang:

S6 Edge är faktiskt den snyggaste/läckraste telefon jag någonsin sett.
Vanliga S6 ser på framsidan ut som vilken tråkig Samsung som helst (har inte sett många i verkligheten, S2 och en snabb skymt av S3 tror jag).

Håller helt med dig. Den är galet snygg den där S6 Edge
Men inte bara snygg den har kraft med under huven och vilken skärm det måste vara med 577 ppi.

Ännu en iPhonedödare...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-02 11:29

Lite väl mycket Review & Duplicate imho. Men det är ju som vanligt att Samsung inte kommer på något nytt själv. Det enda nya är ju Edge, i övrig ser de ut som en dålig kopia av iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-05 08:37
Ursprungligen av PaO:

Håller helt med dig. Den är galet snygg den där S6 Edge
Men inte bara snygg den har kraft med under huven och vilken skärm det måste vara med 577 ppi.

Håller med alla ovantalade att Edge ser läckert ut. Men vad är det för nyttja med 577 ppi upplösning om ett mänskligt öga inte klarar av att lösa upp tätare än 300 ppi?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-05 08:44
Ursprungligen av timofej:

Håller med alla ovantalade att Edge ser läckert ut. Men vad är det för nyttja med 577 ppi upplösning om ett mänskligt öga inte klarar av att lösa upp tätare än 300 ppi?

Det beror ju på betraktningsavstånd. Jag har inga problem att se pixlar på min iPhone 6 om jag t.ex. ligger på mage i sängen och telefonsurfar, då den ju kommer närmare än vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-05 09:19
Ursprungligen av Vassius:

Det beror ju på betraktningsavstånd. Jag har inga problem att se pixlar på min iPhone 6 om jag t.ex. ligger på mage i sängen och telefonsurfar, då den ju kommer närmare än vanligt.

Ett vanligt läsavstånd (ca 30 cm) menades förstås. Jag kan inte se några pixlar på min 5 hur nära jag än kommer. Men jag börjar kanske bli gammal.

Men även folk med perfekt syn och under ideala förhållanden (belysning, kontrast etc) ska inte kunna se pixlar på en iPhone 6 (326 ppi) vid betraktningsavstånd >25 cm.

  • Medlem
  • 2015-03-05 14:17

Vad säger Samsung/Androidfans nu när tre köpargument har försvunnit?
*Det billigare priset jämfört med iPhone
*Att man inte längre kan byta batteri själv
*Att man inte längre kan uppgradera till ett större minne?

Detta har ju i alla år varit de mest förekommande köpargumenten för att man ska välja en lur från en annan tillverkare än Apple.

Ursprungligen av Dalle:

Vad säger Samsung/Androidfans nu när tre köpargument har försvunnit?
*Det billigare priset jämfört med iPhone
*Att man inte längre kan byta batteri själv
*Att man inte längre kan uppgradera till ett större minne?

Detta har ju i alla år varit de mest förekommande köpargumenten för att man ska välja en lur från en annan tillverkare än Apple.

Förmodligen köper inte dessa "Samsung/Androidfans" dessa telefoner, eller så gör man det ändå.
Det finns ju ett par andra telefoner som kör Android än Samsung S6/S6 Edge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-05 15:30
Ursprungligen av Dalle:

Detta har ju i alla år varit de mest förekommande köpargumenten för att man ska välja en lur från en annan tillverkare än Apple.

Ett huvudargument för mig att byta till Samsung skulle kunna vara en friare miljö (mjukvara, kringtjänster, tillbehör etc). Argumenten du nämner påverkar däremot inte mig så mycket. Att Samsung telefon kostade mindre, hade utbyggbart minne etc var kanske ett plus men var kanske inte heller avgörande för många Samsunganvändare.

  • Medlem
  • 2015-03-05 19:13
Ursprungligen av timofej:

Ett vanligt läsavstånd (ca 30 cm) menades förstås. Jag kan inte se några pixlar på min 5 hur nära jag än kommer. Men jag börjar kanske bli gammal.

Men även folk med perfekt syn och under ideala förhållanden (belysning, kontrast etc) ska inte kunna se pixlar på en iPhone 6 (326 ppi) vid betraktningsavstånd >25 cm.

Jag tror att Samsung valt dessa höga ppi på Note 4 / Edge och S6 /Edge dels för att det går och för marknadsföring men mest för att det krävs då man kopplar telefonen till Gear VR. Kör man VR behöver man så mycket pixlar man kan

  • Medlem
  • 2015-03-05 19:16
Ursprungligen av AndyK:

Lite väl mycket Review & Duplicate imho. Men det är ju som vanligt att Samsung inte kommer på något nytt själv. Det enda nya är ju Edge, i övrig ser de ut som en dålig kopia av iPhone.

Nej inget nytt under solen.
Inbyggd trådlös laddning
UFS 2.0
14 nm
Samsung Pay med MST
577 ppi
Gorilla glas 4
Böjd skärm på båda sidor
Snabbladdning 4h effekt på 10 min
Detta har ju Apple haft länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-05 19:20
Ursprungligen av PaO:

Jag tror att Samsung valt dessa höga ppi på Note 4 / Edge och S6 /Edge dels för att det går och för marknadsföring men mest för att det krävs då man kopplar telefonen till Gear VR. Kör man VR behöver man så mycket pixlar man kan

Många pixlar kostar i både datorkraft och i batteri för att bara slänga in dem "bara för att man kan".

Nu vet jag inte hur deras Gear VR fungerar men använder det skärmen? Är det inte något slags glasögon med egna skärmar dit VR projiceras?

Ursprungligen av timofej:

Nu vet jag inte hur deras Gear VR fungerar men använder det skärmen? Är det inte något slags glasögon med egna skärmar dit VR projiceras?

Telefonen är skärmen som du stoppar i "headsetet".

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-05 19:39
Ursprungligen av PaO:

Nej inget nytt under solen.
Inbyggd trådlös laddning
UFS 2.0
14 nm
Samsung Pay med MST
577 ppi
Gorilla glas 4
Böjd skärm på båda sidor
Snabbladdning 4h effekt på 10 min
Detta har ju Apple haft länge

Jag menade framförallt formgivningsmässigt..

Men...
Trådlös laddning är ju inget nytt, Samsung Pay tror jag aldrig du kommer att få se i en iPhone, 577 ppi Why?, etc...

  • Medlem
  • 2015-03-05 19:49
Ursprungligen av AndyK:

Jag menade framförallt formgivningsmässigt..

Men...
Trådlös laddning är ju inget nytt, Samsung Pay tror jag aldrig du kommer att få se i en iPhone, 577 ppi Why?, etc...

Många trodde ju på inbyggd trådlös laddning på Iphone 6. Men jag tycker att S6 Edge är ungefär lika lik Iphone som Iphone är lik HTC. Men det är ju en fråga om tycke och smak

  • Medlem
  • 2015-03-05 19:57
Ursprungligen av Dalle:

Vad säger Samsung/Androidfans nu när tre köpargument har försvunnit?
*Det billigare priset jämfört med iPhone
*Att man inte längre kan byta batteri själv
*Att man inte längre kan uppgradera till ett större minne?

Detta har ju i alla år varit de mest förekommande köpargumenten för att man ska välja en lur från en annan tillverkare än Apple.

Även HTC ligger högre med M9
Helt rätt frågan är om löst batteri och minneskort är super viktigt vid köp. Samsung har med all rätt fått mycket däng för plastighet, laggande touchwiz mm men har nu lyssnat och ändrat mycket till S6. Hade de stoppat i vanligt minne och inte utvecklat batteritekniken så hade det var ett nedköp men med UFS 2.0 och all ny battertekniken så är det en annan femma
Vi får se

  • Medlem
  • 2015-03-05 20:38
Ursprungligen av timofej:

Många pixlar kostar i både datorkraft och i batteri för att bara slänga in dem "bara för att man kan".

Nu vet jag inte hur deras Gear VR fungerar men använder det skärmen? Är det inte något slags glasögon med egna skärmar dit VR projiceras?

Det är helheten på apparaten som sätter ribban. Tex min Note Edge har ca 518 ppi QHD skärm med ungefär samma batteritid som Iphone 6 plus. Sedan om det är bättre upplevelse är en helt annan sak för skärmen på Iphone 6 plus är riktigt bra. Dock är det så att samma videofil med upplösningen 1024 x 512 är märkbart bättre på Note Edge än min Note 3. Skärmen är helt lysande

Ibland känns det som om Apple vill göra den mest slimmade och Samsung den mest maxade och de hamnar väldigt lika i tester

  • Medlem
  • 2015-03-05 22:06
Ursprungligen av AndyK:

Jag menade framförallt formgivningsmässigt..

Men...
Trådlös laddning är ju inget nytt, Samsung Pay tror jag aldrig du kommer att få se i en iPhone, 577 ppi Why?, etc...

Missade denna telefon från 2012
Kunde inte låta bli att ladda en länk

http://blog.andrei.rinea.ro/wp-content/upload...

Personligen tycker jag Samsung har gjort ett mycket bra jobb med S6 Edge. Likheterna med iPhone 6/6+ är slående om man ser till högtalargaller, ljudplugg och USB-kontakt men för övrigt är de inte speciellt lika. Tycker faktiskt det är lite småfräckt med den böjda skärmen och jag ser absolut användningsområdet för det, notifieringar osv. Samsung Pay kommer nog bli en halvdan tjänst eftersom Apple redan har ett gigantiskt försprång med godkännande av den amerikanska regeringen och dess betalkort bland annat. Men hardcore-Samsung-fantaster undrar jag om de verkligen kommer köpa så dyra telefoner.

Angående minnet så är det ganska solkklart varför man valt USF 2.0 istället för SD-kort. USF är ju nästan 4-5 ggr snabbare. Det kommer vara fler och fler tillverkare som kommer ta steget bort från SD-korten ju mer avancerade och krävande apparna blir. Men det ska onekligen bli intressant att se hur Edge-varianten säljer.

1
Bevaka tråden