Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Märkligt då deras absolut senaste Outlook för Mac är just "Outlook 2015" som släpptes för 365-användare för inte så länge sedan, när resten av Office-sviten skulle komma senare under 2015.
Märkligt då deras absolut senaste Outlook för Mac är just "Outlook 2015" som släpptes för 365-användare för inte så länge sedan, när resten av Office-sviten skulle komma senare under 2015.
Jag kör själv Outlook 2015 på min iMac sedan ett tag. Förutsatte därför att resten av sviten också skulle heta 2015 och inte ett splittrat namn som nu då.
Jag kör själv Outlook 2015 på min iMac sedan ett tag. Förutsatte därför att resten av sviten också skulle heta 2015 och inte ett splittrat namn som nu då.
Versionsnumret nu för Word, Excel, PowerPoint, Outlook och OneNote är 15.8. Samtidigt så har det släppts en uppdatering till "gamla" Outlook 2015 till versionsnummer 15.8. Vi kan nog räkna med att det blir 16.0 i den skarpa versionen.
Office 2016 för Windows kommer att komma som en preview inom några veckor, och de båda versionerna beräknas släppas ungefär samtidigt i andra kvartalet.
Jag testade idag och den kopplade upp sig själv till vår SP. Dock blev de en liten knepig sökväg så jag tog bort och knöt om den. Farmor klarar av det nya gränssnittet. Otroligt tydligt..och snyggt!
Apple kan skratta sig lyckliga att Microsoft fått till en så här pass bra version och Office paketet. Tror att många som gått till webbaserade affärssystem och kör onedrive eller SP kommer ha ett enkelt steg över till en Mac nu.
Jag tycker kalendervyn fortfarande är lika värdelös som tidigare.
I Windows-miljö kan jag få fram alla kollegor sida vid sida men på Mac envisas man hela tiden med att överlappa allt.
Inte hanterbart för 5 öre när man går igenom.
EDIT: Jag tar tillbaka mitt påstående. Sida vid sida finns nu i preview men saknades i Outlook 2015