Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera Apple-ID i iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-03-11 11:47

En vän har lyckats slarva bort lösenordet till sitt Apple-ID. När vi begär nollställning av lösenordet kommer det inget mail till honom. Trots att hans Apple-ID är hans e-mailadress.

Jag provade att skapa ett nytt Apple-ID med samma e-mailadress men det gick naturligtvis inte. Men om den e-mailadressen är reggad borde han ju få mail när han ber om nollställning av lösenordet.

Vi skapade då ett nytt Apple-ID eftersom han inte köpt några appar eller så. Då kom det mail från Apple eftersom vi angav hans gamla e-postadress som återställningsadress.

Men vi lyckas inte byta Apple-ID i hans iPhone.
Vi försökte nollställa telefonen men icke.
Dels kräver "Hitta min iPhone" och iCloud att han skriver in lösenordet till hans gamla Apple-ID.

Det här känns som moment 22

Ursprungligen av Mons:

...Trots att hans Apple-ID är hans e-mailadress...
...om den e-mailadressen är reggad borde han ju få mail när han ber om nollställning av lösenordet...

Bara för att den mail-adressen är hans inloggning till Apple-ID betyder inte automatiskt att det är just den mail-adressen som han har angett som kontakt-mail-adress på Apple-ID-kontot. Det kan vara olika. Har han kollat andra mail-konton, om återställnings-mejlet kanske har dykt upp där?

Sen kan det ju också bero på att Apple verkar ha lite problem med Apple-ID just nu. Se t.ex den här tråden:
http://www.99mac.se/forum/p/2230213
Så om ni har provat detta just nu idag, så är det kanske läge att vänta lite, så dyker kanske det begärda återställnings-mejlet upp så småningom.

• Medlem
  • 2015-03-11 17:11
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Bara för att den mail-adressen är hans inloggning till Apple-ID betyder inte automatiskt att det är just den mail-adressen som han har angett som kontakt-mail-adress på Apple-ID-kontot. Det kan vara olika. Har han kollat andra mail-konton, om återställnings-mejlet kanske har dykt upp där?

Sen kan det ju också bero på att Apple verkar ha lite problem med Apple-ID just nu. Se t.ex den här tråden:
http://www.99mac.se/forum/p/2230213
Så om ni har provat detta just nu idag, så är det kanske läge att vänta lite, så dyker kanske det begärda återställnings-mejlet upp så småningom.

Det var i förra veckan så problemet tycks va som du skriver att det går att ange annan mail inuti Apple-ID

Ursprungligen av Mons:

Men vi lyckas inte byta Apple-ID i hans iPhone.
Vi försökte nollställa telefonen men icke.
Dels kräver "Hitta min iPhone" och iCloud att han skriver in lösenordet till hans gamla Apple-ID.

Det här känns som moment 22

Det är liksom tanken med Hitta min iphone, inget lösenord ingen telefon. Kommer telefonen i orätta händer ska man inte kunna använda den.

1
Bevaka tråden