Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera låt iPhone, går inte?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte radera låtar i min iPhone 5 (iOS 7.1.2). Eller rättare sagt de låtar jag har införskaffat via iTunes (via telefonen) kan jag inte radera. Däremot de låtar jag själv har importerat som inte har med iTunes att göra går att ta bort. Vad gör jag för fel? Hur får jag bort låtarna? (Se bild nedan).

Jag har inte låtarna nere på datorn och även om jag tar bort musiksynkingen så försvinner inte de låtar jag vill få bort.

Det händer alltså inget om du trycker på "radera"?

Har du testat att starta om din iphone?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det händer alltså inget om du trycker på "radera"?

Har du testat att starta om din iphone?

Förlåt, där var jag nog otydligt.

Raderaikonen dyker upp på låtar som jag själv har importerat, men inte på låtar som har tankats via iTunes, tex Kylie eller Håkan.

Ja, har startat om telefonen. Detta har varit så sedan förra julen (Fick låtarna via Apples twelve days if Christmas)

Ursprungligen av SethCohen:

Förlåt, där var jag nog otydligt.

Raderaikonen dyker upp på låtar som jag själv har importerat, men inte på låtar som har tankats via iTunes, tex Kylie eller Håkan.

Ja, har startat om telefonen. Detta har varit så sedan förra julen (Fick låtarna via Apples twelve days if Christmas)

Kollade själv om jag kunde radera låtar, vilket inte gick, troligtvis är detta ett normalt beteende, dvs "a feature, not a bug".

Du kan radera dem genom att synka bort dom i iTunes.

Edit: De låtar som jag har laddat ned från iCloud kan jag radera från telefonen, dock inte de som ligger i iCloud.

Det är väl så itunes synkning fungerar? Från dator till iPhone/Pad. Om du då kunde radera en låt på iPhonen så skulle den ju dyka upp igen vid nästa synkning. Därför måste du ta bort den ur synkningen, och sen göra en ny synkning.

Att man sen kanske skulle vilja ha en dubbelriktad synkning är ju en annan sak...

Ursprungligen av SethCohen:

...Hur får jag bort låtarna?...

Du har klippt av dina skärmdumpar i högerkanten, så man ser inte om där kanske är en liten molnsymbol vid de låtarna.

I så fall kan lösningen vara att stänga av:
Inställningar --> Musik --> Visa all musik

Om den är påslagen så visas all musik man någonsin köpt, oavsett om låten fysiskt finns på just den enheten.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du har klippt av dina skärmdumpar i högerkanten, så man ser inte om där kanske är en liten molnsymbol vid de låtarna.

I så fall kan lösningen vara att stänga av:
Inställningar --> Musik --> Visa all musik

Om den är påslagen så visas all musik man någonsin köpt, oavsett om låten fysiskt finns på just den enheten.

Den är inte på.

Ursprungligen av erro67:

Det är väl så itunes synkning fungerar? Från dator till iPhone/Pad. Om du då kunde radera en låt på iPhonen så skulle den ju dyka upp igen vid nästa synkning. Därför måste du ta bort den ur synkningen, och sen göra en ny synkning.

Att man sen kanske skulle vilja ha en dubbelriktad synkning är ju en annan sak...

Tack för hjälpen.

Jag fick avmarkera synkningen och sedan synka om den, då gick det eftersom jag inte har låtarna i iTunes utan endast i iCloud. Enormt omständigt, men det är ju en annan sak.

Ursprungligen av SethCohen:

Tack för hjälpen.

Jag fick avmarkera synkningen och sedan synka om den, då gick det eftersom jag inte har låtarna i iTunes utan endast i iCloud. Enormt omständigt, men det är ju en annan sak.

Hej,
Jag har samma problem.
Var avmarkerade du synkningen?
Tacksam för en utförlig beskrivning så jag kan få bort dessa låtar som tar en sån plats.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-03-11 15:55
Ursprungligen av SeaSky:

Hej,
Jag har samma problem.
Var avmarkerade du synkningen?
Tacksam för en utförlig beskrivning så jag kan få bort dessa låtar som tar en sån plats.

Samma problem även här, det är enbart på vissa låtar, ett 20 tal för mig. Inställningen är lika som för andra, men de går inte att radera.
Hjälper inte heller att radera på datorn och synca om dem.

Gav till sist upp efter ha provat allt utom att helt omställa telefonen och synca in datan på nytt. Har mina ikoner och folders så väl inställada och vill inte gå igenom den persen pånytt. Så jag lever med att de är där.

Jag provade t.o.m. att ta bort all musik via itunes. Allt raderades utom dessa specifika låtar. Så den som hittar orsaken är jag glad om de kan berätta.

Har exakt samma problem, och inte lyckats lösa det än. Premenumerar på tråden.

/ Bjarne

Senast redigerat 2015-03-12 12:36
1
Bevaka tråden