Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man en slideshow i DVDSP?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att göra en slideshow med stillbilder i DVDSP 1.5 är inte så svårt. Inte heller att lägga på ljud/musik till varje bild.

Min fråga är: Kan man göra en slideshow där ett och samma ljud/musik spelas, utan avbrott, medans bilderna växlas?

Vet att det fungerar om man gör en m2v, dock har man inte då som användare möjligheten att välja hur lång tid man vill titta på varje bild:-(

Hjälp!

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-14 01:27

det går tyvärr inte. vilket är riktigt dåligt. jag vet inte om det ens går att göra med dvd-specifikationerna, vi får se i v2 som släpptes idag.

Nu är jag ute på riktigt hal is, eftersom jag inte har en susning om vad det är för program ni snackar om.

Men jag får uppfattningen att vid en slideshow så visas bilden i x sekunder. Ni kan tydligen lägga ljud till bilden som varar lika länge som bilden visas.

Kan ni styra exakt hur länge bilden ska visas och bestämma att det ska vara absolut noll paus i ljudet/bilden vid växlingarna, så kan ni ju dela upp det ljudstycket ni vill använda.

Jag har ett program som heter SoundStudio (US59). Använde det när jag skulle sätta ihop musiken till en show min fru med vänninor skulle köra på en fest.

Du kan ta vilken mp3- eller quicktime ljudfil som helst och slänga in i programmet. Korta av, förläng, lägg in två låtar i varandra - vad fasiken som helst.

Ta en låt, stycka upp den i lika många delar som ni har antal biler. Spara varje stycke som en separat ljudfil. Lägg varje ljudfil till de respektive bilderna - voila!

Men, som sagt, jag kan ju vara ute och cykla...

/Bosse

1
Bevaka tråden