Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo öppnar dörren för Iphone‑spel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Speljätten Nintendo meddelar att de kommer börja utveckla spel för mobiler med välkända karaktärer som Mario.

Läs hela artikeln här

Helst hade jag (som 48-årig och uråldrig) velat ha de gamla Super Mario och Zelda-spelen på min padda. Det hade varit sjukt kul, för en gammal gubbe.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Helst hade jag (som 48-årig och uråldrig) velat ha de gamla Super Mario och Zelda-spelen på min padda. Det hade varit sjukt kul, för en gammal gubbe.

Jag håller med, men tydligen rör det här nya samarbetet endast nya spel och inte någon provning av gamla klassiker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-17 15:26

Ett dilemma är att konsolspel ofta gör sig sjukt dåligt på touch-screens. Förvisso skulle Nintendo kunna släppa en officiell handktontroll till iOS men då blir det mycket svårare att sälja in.

Bästa vore om Nintendo lanserade en mer kraftfull konsoll och öppnade upp mot tredjepart bättre. Eller att man fokuserar på ren spelutveckling till andra plattformar då man idag är relativt marknaden otroligt dåliga på hårdvara. Men att skapa spel är man rikitgt duktiga på.

Folk hävdar att "grafiken är inte så vikig" och säger då Nintendo kan minsann det här med spelglädje. Dessvärre tror jag mycket av den skulle försvinna om man gjorde ett Super Mario eller Zelda för touch. Det skulle bli helt andra, troligen mycket sämre spel.

Nintendo och innovation var ett gott recept så detta skulle det med framgång klara av!

1
Bevaka tråden