Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV funkar inte med bahnhof?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Apple TV som slutat fungera. Först trodde jag det hade med min router att göra, men även om jag kopplar den med kabel direkt på nätet så fungerar den inte. Den enda menyn som dyker upp är "inställningar" och "datorer". Den har ju kontakt med nätet, för jag kan uppdatera programvaran etc. Har testat den i andra nätverk och då funkar den perfekt....

Alla andra enheter hemma funkar som dom skall... Vad kan detta bero på??

I rubriken nämner du Bahnhof. Men i inlägget nämns det inte alls.

Kan det vara så att du precis har bytt till Bahnhof, och du tror att detta kan ha någonting med saken att göra?

Ok, kanske lite otydligt. Men det enda jag kunde koka ner det till är den inte fungerar på vårt internet här hemma. Kör ju Bahnhof 100/100 fiber. Vi har inte precis bytt, det har fungerat tidigare. Men som sagt testar jag den i ett annat nät fungerar det ju?

Om man vänder på frågan. Vad beror det på när inte Itunes, filmer, appar, etc, inte dyker upp. Trots att Apple TV'n är uppkopplad på nätet?

Kolla så att du är inloggad i:
Inställningar --> iTunes Store.

Och även om det ser ut som om du är inloggad, prova att logga ut och logga in igen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-20 23:07

Testa att byta DNS.

Låt den stå på en stund, det tog evigheter för min innan den kom igång
märkligt att man inte kan se att den jobbar på något sätt

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-21 09:00

Och hur sitter din ATV ihop med Bahnof? En router kanske? Kan du ta reda på vilken IP adress ATVn får?
Har du andra enheter i hemmet som kan "se" ATVn? Tex spela upp saker från mobilen via Airplay? Ser du ATVn i iTunes på datorn?

Jag har provat koppla den direkt på nätet (utan router) med samma problem. Nu plötsligt snurrade den dock igång.... Utan att jag gjort ngt. Märkligt.

Du har/hade inte bundit upp för många IP-adresser?
Routern kanske var felkopplad med kablar in på LAN-portar...

Har sett allt ifrån 30min till 12-timmars IP-lease från olika leverantörer i olika stadsnät.

1
Bevaka tråden