Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantastical 2 för Mac är här

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För den som söker något annat än det inbyggda kalenderprogrammet finns nu en helt ny version av Fantastical att ladda ned till Mac.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

...kostar just nu 39,99 dollar, motsvarande 340 kronor...

389 kr kostar det.

Och tyvärr inget uppgraderingspris. Så även om man redan äger Fantastical 1 så blir det fullt pris.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-25 21:00

Tre dollares rabatt på iOS-versionerna!

Priset har varierat upp och ner mellan halv, trekvart och hel tidigare och man man anta detta mönster kommer upprepas för 2:an.

http://appshopper.com/mac/productivity/fantas...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-03-25 21:09

Vad har jag missat hos Fantastical när jag tycker att det mest är ett annat 'skal' för Kalender?

Ursprungligen av Le:

Vad har jag missat hos Fantastical när jag tycker att det mest är ett annat 'skal' för Kalender?

Natural language input, och dessutom med en oslagbar grafisk feedback som gör att man fort lär sig att hantera systemet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-26 12:08
Ursprungligen av Le:

Vad har jag missat hos Fantastical när jag tycker att det mest är ett annat 'skal' för Kalender?

Undrar också över detta.

Nytt skal och stöd för 'natural language input' gör att mjukvara för 400 kr toppar topplistan?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2015-03-26 12:16

Stöd för 'natural language input' gäller väl inte svenska? Det klarar iaf Apples Kalender av vilket gör att Fantastical 2 känns lite fattigt.

Ursprungligen av ducedo:

Undrar också över detta.

Nytt skal och stöd för 'natural language input' gör att mjukvara för 400 kr toppar topplistan?

Håller med. Jag skulle aldrig betala 389 kr för detta. Jag tror att jag har fått min Fantastical-licens med något programpaket jag har köpt.

Kanske om priset låg på 150-200 kr, och de hade ett uppgraderingspris på 75-100 kr. Kanske.

Men vi förstår kanske inte att utnyttja de fantastiska funktionerna.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2015-03-26 22:19

Ja, det känns som en typisk app som lever mycket på sitt namn och rykte.

Om den fick stöd för svenska i sin "natural language"-funktion och kostade 50:- tycker jag det skulle vara vettigt. Den är ju snygg och har bra funktioner, men inte en helt sanslös kalenderapp tycker jag heller.

Personligen tycker jag Fantastical 2 kändes lite som en besvikelse. En av dess primära funktioner är just hur man kan mata in nya påminnelser, och den funktionen gick från att stödja fem språk till sex i den här versionen. Nja.

Älskar Fantastical, mest för att man kan skriva in händelser i löpande text och den fattar (oftast) tid och datum. Dock väldigt dyrt, i synnerhet med tanke på att jag mest använder det på mobilen och har fantastical på datorn mer som ett komplement. Såg inte så imponerande ut i deras video heller.

Snygg meny kalender är Fantastical, mer är det inte. Också fått den i ngn bundle, kommer säkert att få 3:an i ngn senare också ?
Några 389:- får dom inte av mig, lamt att inte ha uppgr, det förlorar dom säkert på.
Kör BusyCal som datorkalender.
Kör WeekCal på både iPhone och iPad. Fantastical har väl agerat backupkalender ungefär. Utvärderat en hel del där, WeekCal fortfarande bäst för mig.

1
Bevaka tråden