Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför har ingen sagt att jag kan aktivera veckonummer i kalendern

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste ha missat detta helt, kom det med IOS 8 ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-09 16:09

Bra fråga. Jag har vetat om det men måste läst om det på en annan sajt. Ber om ursäkt å hela 99macs vägnar. Det kom med iOS 8 och det borde vi ha skrivit om här

Ursprungligen av IngoX:

Bra fråga. Jag har vetat om det men måste läst om det på en annan sajt. Ber om ursäkt å hela 99macs vägnar. Det kom med iOS 8 och det borde vi ha skrivit om här

Jag är helt övertygad om att vi har nämnt det så mycket som vi har diskuterat kring detta ämne kors och tvärs... ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-09 20:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är helt övertygad om att vi har nämnt det så mycket som vi har diskuterat kring detta ämne kors och tvärs... ?

Då utmanar jag dig att hitta den tråden. Det har inte diskuterats sedan besvikelsen över att det inte kom med i iOS 7 när det fanns i OS X 10.9.

Förresten, för den som fortfarande letar:
Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Skrolla ner till Veckonummer

Har saknat det varje dag
har aktiverat och avaktiverat min jävla Week number kalender i onödan allt för ofta

  • Medlem
  • 2015-01-09 22:16

Och jag som har läst många Apple fanboys skriva att slikt inte behövs (inget, av det som inte finns, behövs, förrän det faktiskt inkluderas, då är det närmast självklart)...

Ursprungligen av IngoX:

Då utmanar jag dig att hitta den tråden. Det har inte diskuterats sedan besvikelsen över att det inte kom med i iOS 7 när det fanns i OS X 10.9.

Förresten, för den som fortfarande letar:
Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Skrolla ner till Veckonummer

Jo, jag vet, jag har letat och letat och var övertygad men kan inte googla fram något så jag mindes väl fel.

Skumt, vi borde ha nämnt det för jag har haft det aktiverat hur länge som helst.

Ursprungligen av alix:

Och jag som har läst många Apple fanboys skriva att slikt inte behövs (inget, av det som inte finns, behövs, förrän det faktiskt inkluderas, då är det närmast självklart)...

Och? Jag har varit med så länge så att jag minns folk som påstod att man inte behövde egna tangenter för ÅÄÖ. Det betydde inte att det fanns gott om oss andra som argumenterade för att vi ville ha ÅÄÖ som egna tangenter innan det kom.

Att försöka använda fanboyepitetet är inom vissa kretsar så politisk korrekt som det bara går...

  • Medlem
  • 2015-01-09 23:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Och? Jag har varit med så länge så att jag minns folk som påstod att man inte behövde egna tangenter för ÅÄÖ. Det betydde inte att det fanns gott om oss andra som argumenterade för att vi ville ha ÅÄÖ som egna tangenter innan det kom.

Att försöka använda fanboyepitetet är inom vissa kretsar så politisk korrekt som det bara går...

Jaja, jag skojade bara lite...

Aktivera veckonummer - går det även på iMAC?

Ursprungligen av disktant:

Måste ha missat detta helt, kom det med IOS 8 ?

Suveränt - tack!

Hoppas på svar om det fungerar på iMAC också.

Ursprungligen av IngerN:

Suveränt - tack!

Hoppas på svar om det fungerar på iMAC också.

Ja under Kalender - Inställningar - Avancerat

1
Bevaka tråden