Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.3 ute nu!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Spännande vecka det blev nu då

Ursprungligen av CekariYH:

Spännande vecka det blev nu då

Fan du är någon minut snabbare än mig

Ursprungligen av Megolon:

Fan du är någon minut snabbare än mig

Haha, för en gångs skull kom jag inte trea eller så

  • Medlem
  • 2015-04-08 19:31

Siri på svenska med i 8.3?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-08 19:34

1,0GB på iPad Mini (ej retina), 285MB på iPhone 6.
Laddar ner...

Ursprungligen av Dalle:

Siri på svenska med i 8.3?

http://www.99mac.se/artikel/6838-apple-slappe...

Ursprungligen av Dalle:

Siri på svenska med i 8.3?

Japp, enligt uppgift då nerladdningen inte är riktigt klar än så har inte testat.

Ja det är Siri på svenska

Ursprungligen av mattiL:

1,0GB på iPad Mini (ej retina), 285MB på iPhone 6.
Laddar ner...

Skumt, va bara ca 285MB till min iPad Air 1.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-08 19:42
Ursprungligen av CekariYH:

Skumt, va bara ca 285MB till min iPad Air 1.

Kanske för att jag hade betan på iPad?

Ursprungligen av mattiL:

Kanske för att jag hade betan på iPad?

Så kan det ju vara.

Siri på svenska funkar över förväntan det lilla jag hunnit testa!

Ursprungligen av mattiL:

Kanske för att jag hade betan på iPad?

Ja?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 20:29

1.4 GB på min iPhone 6 med iOS 8.3 beta installerad.

Apropå det, lägger ni tillbaka 8.2 från backup innan ni uppdaterar till skarpa 8.3 eller uppdaterar ni direkt från beta till skarp version?

Ursprungligen av zinned:

1.4 GB på min iPhone 6 med iOS 8.3 beta installerad.

Apropå det, lägger ni tillbaka 8.2 från backup innan ni uppdaterar till skarpa 8.3 eller uppdaterar ni direkt från beta till skarp version?

Lägger tillbaka 8.2 och sen uppdaterar.

Ursprungligen av zinned:

1.4 GB på min iPhone 6 med iOS 8.3 beta installerad.

Apropå det, lägger ni tillbaka 8.2 från backup innan ni uppdaterar till skarpa 8.3 eller uppdaterar ni direkt från beta till skarp version?

Går direkt från beta till skarp version. Har alltid gjort så.

Det är ju inte värre än att om det går åt skogen så kan du gå tillbaka till 8.2 och försöka den vägen.

Men jag har fått problem med Siri. "Hitta min fru" fungerar inte längre. Istället för att leta upp henne i "Hitta vänner" så visas min kontaktinformation upp.

Någon som har liknande problem?

Edit: Det är bara hitta min fru som är problemet. Om jag säger "skicka meddelande till min fru" så fungerar det som det ska

Edit2: Och på engelska så fungerar det som det ska. Det är svenska frasen "hitta min..." som Siri inte översätter till att starta Hitta Vänner. Givetvis så fungerar det perfekt på min frus telefon men min telefon och Ipad är "uppfuckade"

Senast redigerat 2015-04-08 21:26

Ni som körde betan har ni kvar appen Feedback fast ni uppdaterat till skarp version?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men jag har fått problem med Siri. "Hitta min fru" fungerar inte längre. Istället för att leta upp henne i "Hitta vänner" så visas min kontaktinformation upp.

Någon som har liknande problem?

Edit: Det är bara hitta min fru som är problemet. Om jag säger "skicka meddelande till min fru" så fungerar det som det ska

Siri är kanske sotis?

Ursprungligen av Megolon:

Ni som körde betan har ni kvar appen Feedback fast ni uppdaterat till skarp version?

Nope, inte jag i alla fall

Edit: Fel...Jag har kvar den på ipaden men inte iphonen. Men på iphonen så tog jag bort betatestprofilen så det är nog kopplat till den.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nope, inte jag i alla fall

Konstigt!

Har du iOS Beta Software profilen kvar?

Ursprungligen av Megolon:

Konstigt!

Har du iOS Beta Software profilen kvar?

Jo, jag svarade för snabbt. Jag tog bort profilen för att jag hade problem med att ladda ner uppgraderingen och då försvann feedback.

Jag har kvar den på ipaden som har kvar profilen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, jag svarade för snabbt. Jag tog bort profilen för att jag hade problem med att ladda ner uppgraderingen och då försvann feedback.

Jag har kvar den på ipaden som har kvar profilen.

Aha ok det var därför som jag inte kunde uppdatera OTA

Vad tycker ni om 8.3? Min verkar dra mer batteri än innan. Prestanda mässigt, någon skillnad?

Ursprungligen av Megolon:

Aha ok det var därför som jag inte kunde uppdatera OTA

Jag tror att det var någon annan glitch. Jag hade problem både på min ipad och iphone med OTA men det fungerade senare på bägge trots att ipaden har kvar betaprofilen

Ursprungligen av Royaladdictone:

Vad tycker ni om 8.3? Min verkar dra mer batteri än innan. Prestanda mässigt, någon skillnad?

Det är en feature

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 22:10
Ursprungligen av Royaladdictone:

Vad tycker ni om 8.3? Min verkar dra mer batteri än innan. Prestanda mässigt, någon skillnad?

Hur fasen kan du veta det efter att bara ha kört det max någon timme? Eller du körde betorna också?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 22:22
Ursprungligen av Megolon:

Lägger tillbaka 8.2 och sen uppdaterar.

Jag försökte göra samma sak.

Valde att återställa säkerhetskopia i iTunes och den gjorde så, dock så står det version 8.3 när jag kollar under "Om" i Inställningar. Jag valde då att blåsa telefonen helt och därefter återskapa från iTunes-backup. Samma resultat.

Fattar inte det, jag har ju aldrig backat telefonen mot datorn när iOS 8.3 har funnits i luren.

Ursprungligen av zinned:

Jag försökte göra samma sak.

Valde att återställa säkerhetskopia i iTunes och den gjorde så, dock så står det version 8.3 när jag kollar under "Om" i Inställningar. Jag valde då att blåsa telefonen helt och därefter återskapa från iTunes-backup. Samma resultat.

Fattar inte det, jag har ju aldrig backat telefonen mot datorn när iOS 8.3 har funnits i luren.

Ladda ner iOS 8.2 ipsw-fil
http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Håll in Alt och tryck Återställ iPhone.
Uppdatera till iOS 8.3 och återskapa telefon från säkerhetskopian.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 22:39
Ursprungligen av Megolon:

Ladda ner iOS 8.2 ipsw-fil
http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Håll in Alt och tryck Återställ iPhone.
Uppdatera till iOS 8.3 och återskapa telefon från säkerhetskopian.

Sure men min säkerhets kopia ska ju vara 8.2 och det är ju 8.2 jag vill ha tillbaka samt min backup, detta innan jag uppdaterar till den skarpa 8.3...när jag nu lägger in den så säger telefonen att den har 8.3 installerad.

Btw, hur tar man bort profilen som man tidigare la in för att kunna uppdatera till iOS 8.3 beta?

Ursprungligen av zinned:

Sure men min säkerhets kopia ska ju vara 8.2 och det är ju 8.2 jag vill ha tillbaka samt min backup, detta innan jag uppdaterar till den skarpa 8.3...när jag nu lägger in den så säger telefonen att den har 8.3 installerad.

Btw, hur tar man bort profilen som man tidigare la in för att kunna uppdatera till iOS 8.3 beta?

Nej jag förstår inte vad det är du försöker göra

Allmänt - Inställningar - Profil - Radera Profil

Bevaka tråden