Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slipp lösenordskravet för gratisappar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med den senaste versionen av IOS är det smidigare att köpa gratisappar. Apple har stoppat in nya lösenordsinställningar. 99mac går igenom nyheterna.

Läs hela artikeln här

Såååå skönt! Det här har jag väntat på i flera år nu.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 20:08

Någon motsvarande inställning i nya Yossi.3!

Ingen kryssruta i nya iTunes 12.1.2 vad jag kan se.

Mavericks låter mig slippa mata in lösenordet när iTunes är nystartat. Efter en 10-15 min ca utan köpaktivitet kommer kravet på lösenord, men startar man om iTunes kan man ånyo ladda material (gratis el inte) utan krav på lösenord.

Mac App Store kräver dock alltid lösen från start.

Märkligt beteende...

För mig fungerar det bra på ipaden, på min iphone hittar jag inte några sådana inställningar

Ursprungligen av Henke_1234:

För mig fungerar det bra på ipaden, på min iphone hittar jag inte några sådana inställningar

Har du Touch-ID aktiverat finns det inte något som står i artikeln.

Ursprungligen av Megolon:

Har du Touch-ID aktiverat finns det inte något som står i artikeln.

Har en 4s, så inget Touch-ID. Fungerade som sagt på min iPad 2.

Ursprungligen av Henke_1234:

Har en 4s, så inget Touch-ID. Fungerade som sagt på min iPad 2.

Om man har begränsningar aktiverat finns inställningen under "Inställningar -> Allmänt -> Begränsningar -> Lösenordsinställningar".

Ursprungligen av Sörppa:

Om man har begränsningar aktiverat finns inställningen under "Inställningar -> Allmänt -> Begränsningar -> Lösenordsinställningar".

Fint, nu hittade jag det
Tack så mycket och ha en fortsatt trevlig kväll!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-04-18 12:05

Väldigt bra! Har irriterat mig på detta på mina iPads och iPhone. Har alltid fungerat så i Windows och på Windows Phone (bara lösenord vid köp av appar). Ser fram emot uppgradering av iOS på mina enheter! Bra av Apple att de fått till detta.

1
Bevaka tråden