Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Kör med mailboxde.com.

Och borderlinx båda förra gångerna?

Ursprungligen av kafferast:

Och borderlinx båda förra gångerna?

Det finns ett inlägg i tråden där någon gjorde sig besväret att ringa kundtjänst och fick det bekräftat att det är Borderlinx adressen som gör att de tar bort våra ordar.

Men som svar på frågan så har både jag och Zinned försökt två gånger med Borderlinx och blivit utsparkade. Jag känner även en tredje som försökt två gånger med samma resultat.

jag reggade ett konto också nu på mailbox.de. Får se hur det går=)

Körde apple.co.uk i fredags med Borderlinx, lev 12-24/5. Lördag morgon cancellerad av Apple.
Körde apple.co.uk i lördags med Borderlinx igen dock med en twist på namnet, lev juni och fortfarande ok. (Undrar hur länge.)
Körde idag även apple.de med mailboxde.com. Lev i juni...

Skall det vara så jävla svårt att få sig en klocka?

Är själv en dem som fick sin Borderlinx-order cancellad och har nu en med MailboxDe som verkar klara sig för stunden.

Apple skjuter sig själva i foten genom att plocka bort dessa ordrar eftersom utvecklare i Norden inte kan testa sina apps till klockan.

Och hur het kommer Apple Watch vara när den väl kommer till Sverige? Eftersom lev. tid börjar närma sig Juli/Augusti för US-ordrar och försäljning till övriga EU inte ens är annonserad så pratar vi ju typ mot jul. Vem vill köpa en Apple Watch när det gått 14 månader sedan den annonserades? Den är ju då sjukt gammal både mode-mässigt och teknikmässigt.

F.ö finns det en del diskussioner här angående stoppade ordrar, och en del påstår att man kan få sin order återupprättad genom att ringa Apple Irland och hänvisa till EU-lagar. Personligen tycker jag det låter skumt då Apple har gjort en så medveten block mot Borderlinx (som fortfarande är aktiv).

Senast redigerat 2015-04-13 20:49

Som alltid:

Ursprungligen av Megolon:

Nej jag menade inget illa utan det var ett skämt därav min smilie men tydligen träffade jag en öm nerv

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-13 21:53
Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Körde apple.co.uk i fredags med Borderlinx, lev 12-24/5. Lördag morgon cancellerad av Apple.
Körde apple.co.uk i lördags med Borderlinx igen dock med en twist på namnet, lev juni och fortfarande ok. (Undrar hur länge.)
Körde idag även apple.de med mailboxde.com. Lev i juni...

Skall det vara så jävla svårt att få sig en klocka?

Nu kör jag tyskarnas variant, orkar inte bry mig mer, men det hade varit intressant att få veta vilken "twist" du körde med Borderlinx. Nyfiken.

Beställde via Mailboxde i fredags, går jag in och kikar nu så är ordern avbruten. Fick inget mail om det.

Ursprungligen av zinned:

Nu kör jag tyskarnas variant, orkar inte bry mig mer, men det hade varit intressant att få veta vilken "twist" du körde med Borderlinx. Nyfiken.

Körde 0 istället för o och splittrade DHL med ett mellanslag mitt i.

Förmodligen så cancelleras den väl snart med.

Ebay

Min order blev också avbruten av Apple i fredags via BL, fick först lite panik insåg att jag inte kommer ha någon klocka ens i maj, sedan insåg jag att så kan vi inte ha det MÅSTE ha klockan snarast, så blev ebay för mig denna gången, blev lite dyrare än att köpa klockan via Apple men då jag från början hade tänkt att flyga till London och hämta klockan gick helhets kostnaden på typ de samma
Borde få min klocka första veckan maj (hoppas jag)

Med största sannolikhet så sitter någon och manuellt tar bort dessa ordrar. Sen kanske en och annan kan slinka igenom ändå.

Ursprungligen av Johan Hellström:

Med största sannolikhet så sitter någon och manuellt tar bort dessa ordrar. Sen kanske en och annan kan slinka igenom ändå.

Jag är böjd att hålla med.

Min är fortfarande aktiv som tur är! Konstigt att de inte plockat bort den ännu, då flera andra mailboxde ordrar har blivit raderade.

@zinned Jag hade tänkt mig en Apple Watch (42mm) med milanese loop. Jag har en Breitling Heritage med milanese-band och tycker det är snyggt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 15:32
Ursprungligen av grenhall:

@zinned Jag hade tänkt mig en Apple Watch (42mm) med milanese loop. Jag har en Breitling Heritage med milanese-band och tycker det är snyggt.

Nu vet jag inte vilket inlägg som du utgår ifrån med ditt svar men en sådan setup blir säkert kanon

Personligen är jag tveksam till milanesloopen, känns som om armhår lätt kan fastna och då göra j**ligt ont. Du har då mer erfarenhet av ett sådant band så du får svara på den biten

Helst av allt skulle jag vilja ha SS med länken men jag tänker definitivt inte betala några 4000 kr bara för själva länken. Då köper jag hellre en tredjeparts-version när de kommer ut.

Ursprungligen av zinned:

Nu vet jag inte vilket inlägg som du utgår ifrån med ditt svar men en sådan setup blir säkert kanon

Personligen är jag tveksam till milanesloopen, känns som om armhår lätt kan fastna och då göra j**ligt ont. Du har då mer erfarenhet av ett sådant band så du får svara på den biten

Helst av allt skulle jag vilja ha SS med länken men jag tänker definitivt inte betala några 4000 kr bara för själva länken. Då köper jag hellre en tredjeparts-version när de kommer ut.

Du frågade för några sidor sedan vilken man hade tänkt köpa.

Det är ingen fara med hår som fastnat om Milanese-bandet är välgjort vilket jag antar att Apples är. Tycker stållänken får klockan att likna Sony Smartwatch 3 för mycket så jag är inte superförtjust i det tyvärr.

Annars att komplettera med ett läderarmband, dock en ingen loop, blir nog kanon.

Jag får väl prova med mailboxde jag med men i vilket adressfält har ni fyllt i ID:t?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 16:03
Ursprungligen av grenhall:

Du frågade för några sidor sedan vilken man hade tänkt köpa.

Det är ingen fara med hår som fastnat om Milanese-bandet är välgjort vilket jag antar att Apples är. Tycker stållänken får klockan att likna Sony Smartwatch 3 för mycket så jag är inte superförtjust i det tyvärr.

Annars att komplettera med ett läderarmband, dock en ingen loop, blir nog kanon.

Du har nog motsatt smak jämfört med mig. Jag vill absolut inte ha de du önskar men bara pga en enda anledning - de skapar ett mellanrum mellan själva boetten och bandet. Det ogillar jag o de grövsta Bandet ska sitta direktanslutet till boetten, ingen luft emellan.

Ursprungligen av simulacra:

Jag får väl prova med mailboxde jag med men i vilket adressfält har ni fyllt i ID:t?

Se bild.

Ursprungligen av zinned:

Du har nog motsatt smak jämfört med mig. Jag vill absolut inte ha de du önskar men bara pga en enda anledning - de skapar ett mellanrum mellan själva boetten och bandet. Det ogillar jag o de grövsta Bandet ska sitta direktanslutet till boetten, ingen luft emellan.

Se bild.

Varför har du satt företagsnamnet som namn? Finns ju en ruta som är till för company name.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-14 18:43
Ursprungligen av nollnoll:

Varför har du satt företagsnamnet som namn? Finns ju en ruta som är till för company name.

Kanske just därför den klarat sig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 18:45
Ursprungligen av nollnoll:

Varför har du satt företagsnamnet som namn? Finns ju en ruta som är till för company name.

För det var så de sa att det skulle anges.

Du kan ju också se på de exempel som anges i mailet du fick när du reggade dig, de för eBay och Amazon. Där anges det också så.

Ursprungligen av zinned:

För det var så de sa att det skulle anges.

Du kan ju också se på de exempel som anges i mailet du fick när du reggade dig, de för eBay och Amazon. Där anges det också så.

Då förstår man :P. Någon som provat https://intlo.com ?

Där cancellerade dom just den andra UK ordern. Nu hänger allt på Apple.de...

Skall det vara så jävla svårt att få sig en klocka?

Jag fick tag på Apple på Irland och dom ringde upp mej idag. Berättade vad som hade hänt och dom sa att om jag ändrade min delivery-adress så kan jag behålla min plats i kön. Har fått tag i en kontakt i Glasgow. Väntar bara på slutgiltig besked ifrån Apple. Men det ser bra ut igen:)

Ursprungligen av zinned:

Du har nog motsatt smak jämfört med mig. Jag vill absolut inte ha de du önskar men bara pga en enda anledning - de skapar ett mellanrum mellan själva boetten och bandet. Det ogillar jag o de grövsta Bandet ska sitta direktanslutet till boetten, ingen luft emellan.

Se bild.

Så, då har jag gjort en beställning till Mailboxde, får hoppas att det funkar den här gången, surt att vänta tills i Juni men nåväl, alternativet hade annars varit att köpa den när jag är i Japan i september, väldigt fördealktiga priser eftersom yen:en rör sig som dollarn och de inte har samma uppdrivna priser som vi sett i EU och UK.

Jag hade en beställd via Borderlinx från UK, men kursen kändes lite fel, så jag beställde en från Tyskland för leverans till en kollega där. Den till BL hade klarat sig flera dagar så den hade nog slunkit genom ändå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 21:34
Ursprungligen av westerlu77:

Jag fick tag på Apple på Irland och dom ringde upp mej idag. Berättade vad som hade hänt och dom sa att om jag ändrade min delivery-adress så kan jag behålla min plats i kön. Har fått tag i en kontakt i Glasgow. Väntar bara på slutgiltig besked ifrån Apple. Men det ser bra ut igen:)

Förstår inte varför de kräver adressändringen då de har återaktiverat ordrar som irländare har gjort adresserade till "paketförmedlare". Då har det gått bra på tidigare avbrutna beställningar men inte för dig.

Ursprungligen av zinned:

Förstår inte varför de kräver adressändringen då de har återaktiverat ordrar som irländare har gjort adresserade till "paketförmedlare". Då har det gått bra på tidigare avbrutna beställningar men inte för dig.

Hon på Apple (Irland) sa att dom skickar inte ordrar via företag som Borderlinx. Men antagligen är det så att vissa smiter igenom trots allt med lite flyt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-14 22:16
Ursprungligen av westerlu77:

Hon på Apple (Irland) sa att dom skickar inte ordrar via företag som Borderlinx. Men antagligen är det så att vissa smiter igenom trots allt med lite flyt.

Vilket är BS.

De har tydligen ett stort, välkänt sånt företag där som många använder och har fått sina ordrar återaktiverade till. Dessutom har jag läst att det inte säkert är tillåtet att göra som Apple gör, att hindra sådana beställningar. Just inom EU då.

Bevaka tråden