För mig tog 11000 bilder och 93 videor 2 dagar att ladda upp till min MacBook. Tyvärr hade "Mina anskiten" (de 450) försvunnit på min Mac Mini. Så jag tog sonika och kopierade "Bilder-filen" från MacBooken och Alt-klickade för att starta upp Mac Mini med samma bibliotek som jag har på MacBook. Då hade iCloud-delningen (har ca 15 olika mappar) helt försvunnit och kan (ännu) inte återanslutas. Jag kan bara börja om från början med den igen. Hoppas den börjar funka rätt vad det är. Har inte ändrat mina iCloud-inställningar!
Ett annat problem är att sökorden från iPhoto ser ut att finnas kvar på min MacBook. På de flesta bilder FINNS de ju kvar när man trycker på info-knappen. Däremot finns det inga "etiketter" längst ned i vänstra hörnet på en mängd bilder (trots att sökorden finns kvar). Dessa sökord är INTE sökbara. Måste nu sitta och kopiera sökorden och klistra in dem igen för varje bild som har detta fenomen. Då får de "etiketten" och bilderna blir helt plötsligt sökbara. Och det finns inget samband mellan vilka bilder det har hänt med utan verkar skett helt slumpartat. Dessutom har en hel del bilder även TAPPPAT sina sökord. Tråkighet som bara skapar extra jobb man utfört tidigare. Sånt här bara måste fixas till i kommande uppdateringar så inte fler råkar ut för liknande elände.