- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Mina från UK är oförändrad men har å andra sidan leveransdatum 12-26 maj.
Någon som vill köpa en av dem? Behöver bara en.
Vad var det du beställde? (Orkar inte bläddra i tråden på mobilen)
Även jag har ett mycket stort sug efter en 38 sport. Färg helt ointressant.
Skicka gärna ett PM om du har en över. Ev. kan en 42:a också fungera.
Apropå 38 vs 42 mm så finns några genomtänkta tankar här: http://www.imore.com/why-im-going-42mm-apple-watch
Kan absolut tänka mig att köpa den. Har ju en på order av Apple DE, men det känns drygt att vänta till någon gång i juni.
Jag tänkte väl det när jag läste att du valde din tysklandsorder och refererade till priset
Jag hoppas att du ursäktar min lilla ironiska ton. Jag är uttråkad när jag väntar på min klocka... 12-26/5 känns som en evighet
Jag tänker att brukar dom dra så här tidigt om det dröjer till 12-26/5? Tänker att det kan fortare då? Önsketänkande kanske.
Jag tänker att brukar dom dra så här tidigt om det dröjer till 12-26/5? Tänker att det kan fortare då? Önsketänkande kanske.
Kanske önsketänkande men jag håller med dig, inte sjutton brukar de dra så där långt innan. Trots mina ironiska kommentarer så håller jag tummarna för dig?
Jag tänkte väl det när jag läste att du valde din tysklandsorder och refererade till priset
Jag hoppas att du ursäktar min lilla ironiska ton. Jag är uttråkad när jag väntar på min klocka... 12-26/5 känns som en evighet
Nja, i det fallet stod det mellan två olika prislägen men leverans i juni i båda fallen. Kan man lägga vantarna på en snabbare så kan det vara värt de extra hundralapparna.
Debitering brukar ske efter att den har skickats. Däremot brukar ett belopp reserveras innan, som man sedan får tillbaka om den inte hinner skickas inom några få dagar.
Mitt Eurocard är debiterat med både en kontrollsumma för ett tag sedan samt nu för de 599 pund som klockan kostar. Inte fått någon dispatch notice ännu dock utan står fortfarande "Processing" läge. Men det börjar närma sig då de 599 punden drogs i morse.
Preparing for Dispatch nu
Det finns väl en god chans att den blir den första i Luleå. Vi andra stackare får lida i vår evighetslånga väntan...
Är i Lund fram tills Juni så du hinner nog knipa den titeln.
Frågan är bara när vi som befinner oss i den andra vågen får våra, ett datum mellan 12/5 - 26/5 är ett ganska stort spann. Lång väntan bara för att Apples site vägrade ladda butiken här förrän 7 minuter efter 09.
Vi får väl se hur det blir... @westerlu77 har ju får pengar reserverade på sitt konto, vilket normalt inte brukar ske förrän produkten närmar sig förberedelse för att skickas. Han har också leveransdatum 12-26 maj på sin order.
Funderar på att köpa en Apple Watch, får väl se vad priset landar på här hemma i Sverige.
Här är min gissning på svenska priser, vet inte om det diskuterats tidigare.
Aluminium 42 mm: 4 595 kr
Stål m. sportband: 6 895 kr
Stål m. läder/milanese: 7 995 kr
38 mm-modellerna 500 kr mindre.
Vad tror ni?
Om det här stämmer så kanske en del av oss får den typ nån vecka tidigare än nästa release. Vore smått komiskt isåfall.
http://www.macrumors.com/2015/04/22/apple-wat...
Om det här stämmer så kanske en del av oss får den typ nån vecka tidigare än nästa release. Vore smått komiskt isåfall.
http://www.macrumors.com/2015/04/22/apple-wat...
Nja, det lär vara samma sak för dessa kommande länder som de som nu var med i första vågen. Den åttonde maj så får de möjlighet till en pre-order online och sedan får de vänta ett antal veckor innan leverans.
Nja, det lär vara samma sak för dessa kommande länder som de som nu var med i första vågen. Den åttonde maj så får de möjlighet till en pre-order online och sedan får de vänta ett antal veckor innan leverans.
Ja tyvärr är det precis så det kommer att bli med största sannolikhet - Men kul om de släpper på fler länder så snart iaf!
Apple Store i Täby har redan sedan 1.5 vecka tillbaka Apple Watch grafik uppe i butiken...
Ja tyvärr är det precis så det kommer att bli med största sannolikhet - Men kul om de släpper på fler länder så snart iaf!
Apple Store i Täby har redan sedan 1.5 vecka tillbaka Apple Watch grafik uppe i butiken...
Det tror jag de har haft längre än så. Jag vill minnas att Apple Store på Emporia i Malmö hade det senast jag var där och det var säkert en tre-fyra veckor sedan.
Men men, jag hoppas det blir så att fler länder snart släpps upp på tåget