Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kommer Apple Watch

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har skickat Jakob Nilsson till New York i jakt på en Apple Watch. Efter ett besök till Apples flaggskeppsbutik i staden rapporterar han hem om sina första intryck.

Läs hela artikeln här

Ser bra ut:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Ser bra ut:)

Håller alla tummar för att han får med sig en klocka hem också. Den här veckan sniglar sig fram. På måndag är han förhoppningsvis tillbaka vid skrivbordet mitt emot mitt så jag kan få klämma lite jag med.

Vi hoppas på det.

En sak som jag tycker skulle vara intressant vore om ni (vi hoppas på det bästa) kan lägga upp bilder på hur stor "klockan" blir på respektive armar. Gärna med en jämförelse mot en "standardklocka" (dvs: någon vanlig klocka med känd diameter)

Jag är personligen nyfiken på hur det kommer att se ut.

Nu börjar vi räkna ner!

Edit: hoppas inte att det blir så här

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi hoppas på det.

En sak som jag tycker skulle vara intressant vore om ni (vi hoppas på det bästa) kan lägga upp bilder på hur stor "klockan" blir på respektive armar. Gärna med en jämförelse mot en "standardklocka" (dvs: någon vanlig klocka med känd diameter)

Jag är personligen nyfiken på hur det kommer att se ut.

Nu börjar vi räkna ner!

Edit: hoppas inte att det blir så här

@jakobnilsson: När du vaknar får du läsa det här och se om det är något du kan fixa redan på plats.

Är det fortfarande oklart om den dolda kontakten kommer att finnas med på klockorna som levereras till kund?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 14:22
Ursprungligen av Chaosstar:

Är det fortfarande oklart om den dolda kontakten kommer att finnas med på klockorna som levereras till kund?

Nej, jag har för mig att jag läste att den fortfarande fanns.

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag har för mig att jag läste att den fortfarande fanns.

Coolt

Snygg och helt klart intressant! Tack för rapporten @Jakobnilsson. En fråga har försökt ta reda på om väckarklockan och annan tidtagning har möjlighet att ställa in vibration när larmet går? Som det är på tex Jawbone ups armband. Mycket praktiskt om man inte vill störa eller väcka någon annan och då ha klockan som väckarklocka med vibration.

Senast redigerat 2015-04-22 21:25
Ursprungligen av Atterbom:

Snygg och helt klart intressant! Tack för rapporten @Jakobnilsson. En fråga har försökt ta reda på om väckarklockan och annan tidtagning har möjlighet att ställa in vibration när larmet går? Som det är på tex Jawbone ups armband. Mycket praktiskt om man inte vill störa eller väcka någon annan och då ha klockan som väckarklocka med vibration.

Det ska gå att göra. En av recensenterna använde klockan som väckarklocka. Jag kommer ihåg detta för att hon skrev att hon laddade klockan någon timme innan hon skulle lägga sig så att den skulle gå att använda som väckarklocka.

Edit: Hittade länken i min pinboard.in
http://us.kantar.com/tech/mobile/2015/apple-watch-sneak-peek/

Citat:

That said, it's important to point out how quickly the Apple Watch re-charges. It took less than 50 minutes to charge from 20% to 84%. I use it as my alarm clock, as I did with the Pebble, so I wear the Apple Watch at night. I tend to charge it either before I go to bed, while I'm either reading or watching TV/tablet, or first thing in the morning as I get ready

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 08:40
Ursprungligen av Atterbom:

Snygg och helt klart intressant! Tack för rapporten @Jakobnilsson. En fråga har försökt ta reda på om väckarklockan och annan tidtagning har möjlighet att ställa in vibration när larmet går? Som det är på tex Jawbone ups armband. Mycket praktiskt om man inte vill störa eller väcka någon annan och då ha klockan som väckarklocka med vibration.

Då ska man bannemig vara lättväckt om man vaknar av en vibration...

Ursprungligen av zinned:

Då ska man bannemig vara lättväckt om man vaknar av en vibration...

Mitt Jawbone UP vibrerar som väckning och det funkar varje gång.

Ursprungligen av zinned:

Då ska man bannemig vara lättväckt om man vaknar av en vibration...

Jag vaknade av piplarmet på en gammal Casio....under kudden

Ursprungligen av zinned:

Då ska man bannemig vara lättväckt om man vaknar av en vibration...

Jag tror att det snarare är tvärtom. Du ska vara ganska svårväckt om inte detta inte räcker för att väcka dig. Precis som pmarriott har jag använt UP och vaknar alltid av de kontinuerliga vibrationerna

Men jag hoppas verkligen att jag kommer att använda klockan mer än bandet för det har jag slutat att använda

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 09:09
Ursprungligen av pmarriott:

Mitt Jawbone UP vibrerar som väckning och det funkar varje gång.

Men då har du den på armen, antar jag. Jag syftar på att bli väckt av en vibration från en enhet som kanske ligger på nattduksbordet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det snarare är tvärtom. Du ska vara ganska svårväckt om inte detta inte räcker för att väcka dig.

Definitivt inte. Jag kan nog säga att det är lär vara ganska ovanligt att vakna av något så svagt som en subtil vibration från en enhet som bara ligger i närheten av dig och inte på dig.

Ursprungligen av zinned:

Men då har du den på armen, antar jag. Jag syftar på att bli väckt av en vibration från en enhet som kanske ligger på nattduksbordet.

Definitivt inte. Jag kan nog säga att det är lär vara ganska ovanligt att vakna av något så svagt som en subtil vibration från en enhet som bara ligger i närheten av dig och inte på dig.

Men då talar vi som sagt om helt olika saker. Jag (och frågeställaren plus pmarriot) talar om att ha klockan på sig. Inte att ha den på bordet intill sängen.

För sådana scenarion så lär klockan vara helt värdelös. Jag undrar om man ens kan höra vibrationerna om den ligger på ett bord?

Edit: Eller rättare sagt, jag tycker att det är underförstått att frågeställaren talar om det scenariot även om det inte är explicit uttalat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 09:46
Ursprungligen av BlackSmp:

För sådana scenarion så lär klockan vara helt värdelös. Jag undrar om man ens kan höra vibrationerna om den ligger på ett bord?

Precis det jag säger.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men då talar vi som sagt om helt olika saker. Jag (och frågeställaren plus pmarriot) talar om att ha klockan på sig. Inte att ha den på bordet intill sängen.

Edit: Eller rättare sagt, jag tycker att det är underförstått att frågeställaren talar om det scenariot även om det inte är explicit uttalat.

Det tycker jag definitivt inte att det är Det går också att förklara med en enkel variabel - laddning. Det kommer vara sällsynt att användare kommer ha klockan på sig under tiden de sover, då detta kommer vara den naturliga tiden för den nödvändiga laddningen av klockan. Därför är er syftning allt annat än underförstådd, då man automatiskt utgår från att klockan inte sitter på armen utan i laddaren när man sover på natten.

Ursprungligen av zinned:

Precis det jag säger.

Det tycker jag definitivt inte att det är Det går också att förklara med en enkel variabel - laddning. Det kommer vara sällsynt att användare kommer ha klockan på sig under tiden de sover, då detta kommer vara den naturliga tiden för den nödvändiga laddningen av klockan. Därför är er syftning allt annat än underförstådd, då man automatiskt utgår från att klockan inte sitter på armen utan i laddaren när man sover på natten.

Jag ämnar ha min på min när jag sover. Den lär laddas ganska snabbt, så jag kommer att ladda den efter jag stiger upp alternativt innan jag lägger mig. Jag förväntar mig att det kommer att finnas appar som kan nyttja Apple Watch till att logga sömnen. Ett av mina syften med Apple Watch är att den ska ersätta klockan på min högra arm och mitt Jawbone UP på min vänstra.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag ämnar ha min på min när jag sover. Den lär laddas ganska snabbt, så jag kommer att ladda den efter jag stiger upp alternativt innan jag lägger mig. Jag förväntar mig att det kommer att finnas appar som kan nyttja Apple Watch till att logga sömnen. Ett av mina syften med Apple Watch är att den ska ersätta klockan på min högra arm och mitt Jawbone UP på min vänstra.

Jag ser att du och jag har samma förhoppningar/scenarioplaneringar utöver att jag redan har pensionerat mitt Jawbone och kör Pillow på telefonen för att logga sömnen. Jag räknar/hoppas att den appen ska komma med en watchapp men det kan iofs vara svårt eftersom apparna körs i telefonen och inte i klockan.

Apropå laddning så verkar detta stödja våra planer

Citat:

That said, it's important to point out how quickly the Apple Watch re-charges. It took less than 50 minutes to charge from 20% to 84%. I use it as my alarm clock, as I did with the Pebble, so I wear the Apple Watch at night. I tend to charge it either before I go to bed, while I'm either reading or watching TV/tablet, or first thing in the morning as I get ready

Jawbone fungerar utmärkt

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag ser att du och jag har samma förhoppningar/scenarioplaneringar utöver att jag redan har pensionerat mitt Jawbone och kör Pillow på telefonen för att logga sömnen. Jag räknar/hoppas att den appen ska komma med en watchapp men det kan iofs vara svårt eftersom apparna körs i telefonen och inte i klockan.

Apropå laddning så verkar detta stödja våra planer

Mitt Jawbone band, som jag nu tyvärr blivit av med, har fungerat perfekt som väckarklocka, påminnelser, tidtagning tillsammans med appen i min iPhone. Är mycket beroende av detta för jag är nästan döv och hör då inte ett alarm. Vibrationerna vaknar man garanterat av för man kan ställa in flera efter varandra och de är kraftiga. Precis så vill jag att Apple Watch ska fungera!

Och nu är ni till och med citerade i Expressen?

http://www.expressen.se/nyheter/i-morgon-kommer-apple-watch/

1
Bevaka tråden