Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android Wear på väg till IOS

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google uppges arbeta vidare på en IOS-app som ska ge stöd för smarta Android-klockor på Iphone, men Apple kan sätta käppar i hjulet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-13 15:33
Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns sedan tidigare policy-regler på plats som ger Apple möjlighet att neka appar som nämner konkurrerande plattformar vid namn, om de skulle vilja.

Är det ens lagligt? Är det inte konkurrenshämmande?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-13 15:40
Ursprungligen av timofej:

Är det ens lagligt? Är det inte konkurrenshämmande?

Lite som när USA bestämmer Iran inte får ha bomben!

Tycker Moto 360 ser rätt cool ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-13 15:53

Apple kommer inte att neka Android Wear.

  • Medlem
  • 2015-04-13 20:48
Ursprungligen av timofej:

Är det ens lagligt? Är det inte konkurrenshämmande?

Nog är det lagligt. Apple har inga krav på sig att godkänna allt som skickas till App Store.

  • Medlem
  • 2015-04-13 21:34

Min favorit bland Android Wear klockor är LG Urbane. Samma pris som Apple Watch Sport.

http://cnet2.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/02/1...

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads...

  • Medlem
  • 2015-04-13 21:37
Ursprungligen av jas:

Lite som när USA bestämmer Iran inte får ha bomben!

Tycker Moto 360 ser rätt cool ut.

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/126869-thumb/Untitled.jpg

Den är snygg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-13 21:48
Ursprungligen av cdecl:

Nog är det lagligt. Apple har inga krav på sig att godkänna allt som skickas till App Store.

Ingen säger att Apple har krav på sig att godkänna allt. Däremot finns det lagar som förbjuder att vidta konkurrenshämmande åtgärder. Jämför bara med hur Microsoft tvingades att erbjuda flera webbläsare i sina operativsystem.

  • Medlem
  • 2015-04-13 22:35
Ursprungligen av timofej:

Ingen säger att Apple har krav på sig att godkänna allt. Däremot finns det lagar som förbjuder att vidta konkurrenshämmande åtgärder. Jämför bara med hur Microsoft tvingades att erbjuda flera webbläsare i sina operativsystem.

MS hade mer eller mindre monopol vid den tiden och utnyttjade situationen på ett sätt som gjorde att de i vissa områden (EU) blev tvungna att göra detta. Apple har inget monopol, så jag förstår inte varför de skulle hamna i någon liknande situation. Det står dem helt fritt att neka vilken app som helst av vilken anledning som helst.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-04-18 11:25
Ursprungligen av beh:

Apple kommer inte att neka Android Wear.

Eftersom Apple och Google inte är de bästa vänner så skulle jag inte bli förvånad om Apple aktivt sätter käppar i hjulen för Google.

Ursprungligen av cdecl:

MS hade mer eller mindre monopol vid den tiden och utnyttjade situationen på ett sätt som gjorde att de i vissa områden (EU) blev tvungna att göra detta. Apple har inget monopol, så jag förstår inte varför de skulle hamna i någon liknande situation. Det står dem helt fritt att neka vilken app som helst av vilken anledning som helst.

Detta är helt politiskt och åsiktsmässigt betingat vad du lägger i definitioner som "monopol". Enligt mig så hade Microsoft inget monopol, och även om de hade en stor marknadsandel på OS till PC-klienter, så har det alltid funnits praktiska alternativ och valfrihet till alternativ till Windows-PC i form av både MacOS och Unix/Linux. Det ingen som helst principiell skillnad emot tex Googles ställning med Android OS på mobil-klienter idagsläget.

Personligen så tycker jag att Apple skall ha rätt att kunna aktivt ställa till det för konkurrenter (och något som de historiskt gjort vid flera tillfällen emot både just Google och Microsoft), men däremot så behöver jag som kund inte nödvändigtvis alltid gilla det.

Personligen så föredrar jag öppna lösningar och produkter som stödjer de fem största plattformarna (Windows, OS X, iOS, Windows Phone och Android). Men det är inget lagligt krav som jag kan ställa på leverantörerna. Här gäller det att rösta med sina fötter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-19 22:33
Ursprungligen av omartint:

Eftersom Apple och Google inte är de bästa vänner så skulle jag inte bli förvånad om Apple aktivt sätter käppar i hjulen för Google.

Jag har bara en känsla av att man inte kommer att blocka andra tillverkare, det är redan mycket begränsat vad man åstadkomma utan att kunna integrera med systemet (se Pebble). Antagligen räcker dessa begränsningar till utan att Apple aktivt behöver neka Google eller andra tillverkare möjligheten att sälja sina Appar i AppStore.

Ursprungligen av jas:

Lite som när USA bestämmer Iran inte får ha bomben!

Tycker Moto 360 ser rätt cool ut.

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/126869-thumb/Untitled.jpg

Nej, den faller mig inte i smaken. Den är alldeles för klumpig för att passa mig

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-20 12:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, den faller mig inte i smaken. Den är alldeles för klumpig för att passa mig

Moto360 är väl inte större än ett anständigt dykarur!

Ursprungligen av jas:

Moto360 är väl inte större än ett anständigt dykarur!

En Rolex Submariner har en diameter på 40mm. Min Omega Seamaster Professional har 41 mm. Det räcker för James Bond så det räcker för mig.

  • Medlem
  • 2015-04-23 06:52
Ursprungligen av BlackSmp:

En Rolex Submariner har en diameter på 40mm. Min Omega Seamaster Professional har 41 mm. Det räcker för James Bond så det räcker för mig.

Kunde inte låta bli sorry
Sony Xperia duger åt James Bond så det duger för mig

Ursprungligen av PaO:

Kunde inte låta bli sorry
Sony Xperia duger åt James Bond så det duger för mig

Pst..James Bond finns inte utan är en påhittad person

  • Medlem
  • 2015-04-23 07:39
Ursprungligen av Megolon:

Pst..James Bond finns inte utan är en påhittad person

Du skojar eller

Ursprungligen av PaO:

Du skojar eller

Nej jag lovar James Bond är en påhittad person.

Ursprungligen av PaO:

Kunde inte låta bli sorry
Sony Xperia duger åt James Bond så det duger för mig

Fast när det var aktuellt så var det väl Sony Ericsson Xperia om jag minns korrekt?

Å andra sidan så hade jag mer förväntat mig att någon skulle slå mig i skallen med dessa från Roger Moore perioden...
http://www.jamesbondlifestyle.com/tags/seiko

Å andra sidan så är de fyrkantiga såsom Apple Watch så det passar ju in

Ok, back to topic innan moderatorerna slår oss i skallen

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-25 13:45

Jag tycker mig minnas att JB använde en Ericsson P800, vackert ljusblå smartphone, långt innan iPhone.

  • Medlem
  • 2015-04-25 14:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast när det var aktuellt så var det väl Sony Ericsson Xperia om jag minns korrekt?

Å andra sidan så hade jag mer förväntat mig att någon skulle slå mig i skallen med dessa från Roger Moore perioden...
http://www.jamesbondlifestyle.com/tags/seiko

Å andra sidan så är de fyrkantiga såsom Apple Watch så det passar ju in
http://www.jamesbondlifestyle.com/sites/default/files/styles/thumbnail_small/public/images/product/ga017-seiko-m354-small.jpg?itok=wXBNwpFv

Ok, back to topic innan moderatorerna slår oss i skallen

Telefonen i Skyfall var en Sony Xperia T
Spectre vet vi inte ännu

  • Medlem
  • 2015-04-25 14:14
Ursprungligen av mattiL:

Jag tycker mig minnas att JB använde en Ericsson P800, vackert ljusblå smartphone, långt innan iPhone.

James Bond har mig veterligen aldrig haft iPhone. Började med Ericsson i Tomorrow nerver dies sedan Sony Ericsson och nu senast i Skyfall Sony. Spectre får vi se kanske Samsung

Ursprungligen av PaO:

James Bond har mig veterligen aldrig haft iPhone. Började med Ericsson i Tomorrow nerver dies sedan Sony Ericsson och nu senast i Skyfall Sony. Spectre får vi se kanske Samsung

Jag tror inte att någon påstod att JB har haft Iphone, det var bara en tidsmässig jämförelse. Däremot så är JB helt klart mästare i produktplaceringar så det är nog inte osannolikt med en S6 Edge

1
Bevaka tråden