Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterade problem med Mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med Mail i det senaste OSX. När man klickar på att hämta mail i Mail, så hämtar den några, och avger sedan ljudet som antyder att man har nya mail, inte alla nya mail. Varför? Speciellt irriterade är det på min bärbara, som ofta ligger oanvänd några dagar och därför har en ganska stor hög mail att uppdatera, så att den har alla mail som i den stationära.

Klickar jag på Hämta vill jag ha ALLA mail, inte några! Samma sak på min hemmamaskin, som också uppvisar samma problem. Förslag på lösning skulle uppskattas !

Vilken mailserver använder du?

Det gäller flera servar, eftersom jag har konton på tre olika ställen.

Ursprungligen av TouchCAD:

Det gäller flera servar, eftersom jag har konton på tre olika ställen.

Du kör alltså inte IMAP mot dessa utan POP3 eftersom du måste göra hämta?

Jag förstod inte din problembeskrivning fullt ut. Är problemet att plinget kommer före det att alla mail är hämtade eller är problemet att alla mail inte hämtas?

I sådana fall är problemet att den inte hämtar alla mail från ett konto eller att den inte hämtar mail från alla konton?

I de flesta fall IMAP. Den plingar utan att vara färdig och då har den oftast inte hämtat alla mail. Just idag, fick jag tjata en fem-sex gånger för att få hem allt. Har aldrig varit problem tidigare och är fortfarande inte något problem på min huvuddator, som fortfarande går på Mavericks.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-27 13:06

Det är löst nu va? Gissar på kombo med att du har en stor hög av mejl som inte är indexerad tillsammans med någon bugg i mail - som nu är åtgärdad.
(hittade den här tråden för jag vill kunna sortera på "från" utan att man hamnar på ett annat namn än det man stod på)

Ursprungligen av wonko:

Det är löst nu va? Gissar på kombo med att du har en stor hög av mejl som inte är indexerad tillsammans med någon bugg i mail - som nu är åtgärdad.
(hittade den här tråden för jag vill kunna sortera på "från" utan att man hamnar på ett annat namn än det man stod på)

Nej det är inte löst. Ja, jag har väldigt många mail liggande, men det är bara på en dator det är problem, en lite äldre Macbook med det senaste OSX. Jag upprätthåller samma mailstatus på i princip tre olika Macar. Det brukar komma in säg 10 mail och sedan piper den som indikation att den är klar, trots att jag vet att flera mail ligger i pipen. Ibland får man hämta typ 10 gånger om den varit inaktiv några dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-29 08:51
Ursprungligen av TouchCAD:

Nej det är inte löst. Ja, jag har väldigt många mail liggande, men det är bara på en dator det är problem, en lite äldre Macbook med det senaste OSX. Jag upprätthåller samma mailstatus på i princip tre olika Macar. Det brukar komma in säg 10 mail och sedan piper den som indikation att den är klar, trots att jag vet att flera mail ligger i pipen. Ibland får man hämta typ 10 gånger om den varit inaktiv några dagar.

Jag tror det handlar om indexering. Det borde betyda att om du låter den stå och tugga ett tag så kommer den hämta alla mejl.
Du skulle kanske kunna bygga om inboxen (eller vad det heter) - har för mig att jag gjort det någon gång (även om jag inte gjorde som i länken nedan).

http://www.computerworld.com/article/2476217/...

1
Bevaka tråden