Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt liv med Apple Watch, del 2

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-04-29 23:38
Ursprungligen av cubeis:

Bra spännande användare upplevelse av klockan Jakob. Fint upplägg av er

Tyvärr besannades mina tankar angående dräneringen av iphones batteriet när Apple watch ständigt ska kommunicera med iphonen även om vissa olyckskorpar kraxade här på forumet och var snabba med att tracka ner på mig när jag tog upp problemet i en tidigare tråd långt tillbaka i tiden.
Bara tanken irriterar mig till max att tänka på laddning av enheter till höger och vänster titt som tätt. Där försvinner själva poängen med hela klock konceptet för mig i alla fall.
Visst kan det vara hippt att svida på sig en Apple watch och visa upp på någon tillställning för att impa på någon mindre vetandes, men någon gång vill man kanske som individ här på jorden ha lite lugn och ro i tillvaron eller är jag fel ute

Det beror nog mycket på användningsmönstret. (Eller så är det en bugg)
Många rapporterar nämligen att iphonen får BÄTTRE batteritid tack vare Apple Watch. Detta förmodligen för att den ligger betydligt längre stunder i fickan utan att skärmen tänds(som är den största batterislukaren)

Min Apple Watch kommer ju att ersätta mitt Jawbone UP, som också är anslutet med BT. Iofs pratar de båda enheterna radikalt mindre med varandra än vad AW och iPhone kommer att göra, men BT 4.0 är oerhört strömsnålt. Tror inte på någon avsevärd skillnad i batteritid på min iPhone.

Ursprungligen av pmarriott:

Min Apple Watch kommer ju att ersätta mitt Jawbone UP, som också är anslutet med BT. Iofs pratar de båda enheterna radikalt mindre med varandra än vad AW och iPhone kommer att göra, men BT 4.0 är oerhört strömsnålt. Tror inte på någon avsevärd skillnad i batteritid på min iPhone.

Jag har inte heller upplevt att Jawbone tar speciellt mycket ström från telefonen. Det som däremot ger en märkbar påverkan är om jag lyssnar med BT-hörlurar. Det känns som att det verkligen påverkar batteritiden.

Ursprungligen av Chaosstar:

Bara för att va säker, kör du 6 eller 6+?

Jag kör Iphone 6, med både BT och Wifi aktiverat som regel.

Japp, coolt, men dyrt, SEK 3000+ för att armband/laddare är lite för häftigt för mig men kanske jäkligt bra om man har en powerbank med sig så kan man ju koppla in den för laddning medans man har Watch på sig

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, coolt, men dyrt, SEK 3000+ för att armband/laddare är lite för häftigt för mig men kanske jäkligt bra om man har en powerbank med sig så kan man ju koppla in den för laddning medans man har Watch på sig

Ja verkligen fel pris, men det ska verkligen bli intressant att se hur det här utvecklas. Kommer Apple tillåta batteriband, kommer Apple tillåta band med extra funktioner? Det borde gå att göra en hel del med den porten och lite fantasi.

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, coolt, men dyrt, SEK 3000+ för att armband/laddare är lite för häftigt för mig men kanske jäkligt bra om man har en powerbank med sig så kan man ju koppla in den för laddning medans man har Watch på sig

Var fick du 3000+ ifrån?

$249,99 = ~2093:- med dagens dollarkurs.

Ursprungligen av grenhall:

Var fick du 3000+ ifrån?

$249,99 = ~2093:- med dagens dollarkurs.

Haha, vetifan, måste ha slagit fel. Men iaf runt 2800:- med frakt och moms + tull bör den nog hamna på (om man har otur).

Bevaka tråden