Du är inte konstig det är sunt förnuft
Jag tror det är att Apple har lyckats fånga sina kunder på samma sätt som supportrar till sporten eller idoler på annat sätt. Dvs om någon kritiserar så känner de sig personligt påhoppade. De allra flesta bryr sig inte ett skvatt om någon gjorde ett uttalande om de teknik prylar man äger men Apples fans är hängivna
Jag skulle nog påstå att det där är en seglivad myt. Det är samma sak som att titta på vad som skapa reaktioner på Twitter och tro att det speglar vad flertalet människor tycker och tänker.
Det finns en liten kärna av högljudda personer inom bägge kretsarna som hörs. Det stora flertalet köpare av såväl Apple, samsung, lg, Sony eller någon annan androidbaserad telefon bryr sig inte ett dugg om vad vi diskuterar eller påstår.
De flesta argument som visslar runt här är totalt irrelevanta för det stora flertalet användare. Vi kan snacka oss harmynta om huruvida androidbaserade system erbjuder mer anpassningsbarhet eller inte när jag är övertygad om att över 80% av alla användare inte ändrar någonting alls - vare sig de använder android eller iOS.
Att Apples framgångar beror på "Apple fan boy kultur" är en myt som är populär bland teknikfreaks men som inte går att bevisa med fakta