Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen signal när det kommer in pengar på Swish

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frugan har skaffat sig en Ip5c och jag gjorde en krypterad säkerhetskopia och allt kom med som det skulle.
Sen laddade jag hem ett nytt BankId och en ny Swish app, allting fungerar vad det gäller att det går att skicka
och ta emot pengar. Däremot är telefon knäpptyst och inget meddelande kommer om att hon mottagit pengar.
Jag har snurrat runt i menyerna och notiser är på, banderoller likaså. Tilläggas kan ju att det är senaste iOS och
hon har Handelsbanken.

Några idéer?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-31 20:39

Syns något på kontot?

Ursprungligen av reboot81:

Syns något på kontot?

Kontot fungerar, pengar kommer in och går att skicka iväg men inget som helst meddelande när det kommer in pengar.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-31 22:08

Hur ser det ut under Inställningar->Notiser->Swish? Allt är på?

På getswish.se står det "Mottagaren får en notifiering om mottagens betalning i sin Swish app och i sin internet- och mobilbank i direkt."
Men i appen står det "Hur ser jag att mottagaren att jag betalat? …Be mottagaren kontroller sitt bankkonto hos sin bank eller i Swish händelselogg."

Lite motsägelsefullt, men du hade alltså förväntat dig en notis när pengarna tickar in?

I min Ip6 plingar det till "Nytt brev" signalen och en rullgardin rullar ner över hemskärmen när jag fått pengar.
Jag har inte gjort några egna inställningar utan så har det alltid varit. Jag har Swedbank och frugan som inte får
notisen har Handelsbanken. Jag antar att detta inte har med banken att göra eftersom funktionen med betalningen
fungerar.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-05-31 23:16

Notiser kan bugga ibland. Testa att stänga av notiser för Swish och sätt på dem igen, då kan de skrämmas till liv.

Ursprungligen av Vassius:

Notiser kan bugga ibland. Testa att stänga av notiser för Swish och sätt på dem igen, då kan de skrämmas till liv.

Hjälpte tyvärr inte, tack för förslaget.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-01 00:13

Tvångsomstartat telefonen (Home och Power samtidigt i 10 sek)?

Ursprungligen av RolexJocke:

Frugan har skaffat sig en Ip5c och jag gjorde en krypterad säkerhetskopia och allt kom med som det skulle.
Sen laddade jag hem ett nytt BankId och en ny Swish app, allting fungerar vad det gäller att det går att skicka
och ta emot pengar. Däremot är telefon knäpptyst och inget meddelande kommer om att hon mottagit pengar.
Jag har snurrat runt i menyerna och notiser är på, banderoller likaså. Tilläggas kan ju att det är senaste iOS och
hon har Handelsbanken.

Några idéer?

Hörs och syns övriga notiser från andra appar?

Ursprungligen av pushloop:

Hörs och syns övriga notiser från andra appar?

Hon har inga direkta appar i telefon så jag vet inte. Finns det något annat sätt att testa notisfunktionen?

Inga direkta appar? Telefonen innehåller många appar...
Skicka ett sms eller email till telefonen, då brukar det pipa till.

Ursprungligen av hummel:

Inga direkta appar? Telefonen innehåller många appar...
Skicka ett sms eller email till telefonen, då brukar det pipa till.

SMS & mail fungerar som det ska och ger signal.

SMS & mail fungerar som det ska och ger signal.

Swisha lite pengar till mig så kan jag se om jag får ett pling:)

Skämt åsido, jag har Handelsbanken så jag jag har bett frun skicka pengar till mig så att jag ser vad händer. Annars så brukar jag alltid skicka ett SMS när jag för över pengar så jag minns inte hur det blir på min telefon - om jag får en notis från Swish eller inte.

Edit: Det fungerar som förväntat. Fick notisen vidareförmedlad till klockan utan problem. Så jag har, dessvärre, ingen aning om vad som kan vara problemet för din fru.

Bara för att vara säker: Ni har slagit på ljud och att Swish ska synas i notiscentret?

Ursprungligen av BlackSmp:

Swisha lite pengar till mig så kan jag se om jag får ett pling:)

Skämt åsido, jag har Handelsbanken så jag jag har bett frun skicka pengar till mig så att jag ser vad händer. Annars så brukar jag alltid skicka ett SMS när jag för över pengar så jag minns inte hur det blir på min telefon - om jag får en notis från Swish eller inte.

Edit: Det fungerar som förväntat. Fick notisen vidareförmedlad till klockan utan problem. Så jag har, dessvärre, ingen aning om vad som kan vara problemet för din fru.

Bara för att vara säker: Ni har slagit på ljud och att Swish ska synas i notiscentret?

Allting är påslaget och frugans telefon är inställd precis som min. Hon har Handelsbanken och jag Swedbank,
min plingar och lägger en notis på hemskärmen men hennes är knäpptyst. Men betalningen kommer fram så
det är inget problem det är ju bara det att hon inte vet att hon fått den utan att öppna Swish.

Allting är påslaget och frugans telefon är inställd precis som min. Hon har Handelsbanken och jag Swedbank,
min plingar och lägger en notis på hemskärmen men hennes är knäpptyst. Men betalningen kommer fram så
det är inget problem det är ju bara det att hon inte vet att hon fått den utan att öppna Swish.

Betalade med Swish på en marknad i helgen och hon som sålde fick heller inte nån notis. Till slut tryckte jag på sms-knappen så det skulle plinga lite och då var det tummen upp och vi kunde gå med ungarnas nyinköpta Hello Kitty-armband.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-02 21:35

Kan hon ha stängt av bakgrundsuppdatering för alla appar? Inställningar > Allmänt > Bakgrundsuppdatering.
Vet dock inte om den inställningen påverkar just Swish. Swish saknas i listan därunder av appar som man kan slå på och av bakgrundsuppdatering för separat.

Dessutom finns en möjlighet att bara stänga av uppdatering via mobilnätet (om ni testat när hon inte haft wifi). Inställningar > Mobilnät. Huvudinställning för mobildata högst upp behöver ju vara på och här finns det också en separat inställningsmöjlighet för Swish-appen om man skrollar långt ner.

Ursprungligen av IngoX:

Kan hon ha stängt av bakgrundsuppdatering för alla appar? Inställningar > Allmänt > Bakgrundsuppdatering.
Vet dock inte om den inställningen påverkar just Swish. Swish saknas i listan därunder av appar som man kan slå på och av bakgrundsuppdatering för separat.

Dessutom finns en möjlighet att bara stänga av uppdatering via mobilnätet (om ni testat när hon inte haft wifi). Inställningar > Mobilnät. Huvudinställning för mobildata högst upp behöver ju vara på och här finns det också en separat inställningsmöjlighet för Swish-appen om man skrollar långt ner.

Dessa inställningar är på och eftersom pengarna kommer in så har vi ju kontakt och appen fungerar ju fysiskt.
Riktigt skumt det här, vi får se om vi hittar någon lösning annars får man ju skicka ett SMS när man skickat pengar.

Problemet löst. Kan tydligen bli så när man laddar hem Swish över WiFi. Gick in i Itunes och tog bort Swish för att
sedan installera det på nytt och då fungerade det klockrent.

Tack för visat intresse.

1
Bevaka tråden