Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub med 99mac (Malmö)

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om ni inte förstod mitt skämt här ovan. Får skjuts in.

Surprise, surprise. Har man bråttom får man kliva av tåget och promenera. Heja Skånetrafiken!

Ursprungligen av zinned:

Va fan!

Men framförhållningen från @Ida Lindqvist tyckte jag var ypperlig, där finns ju inget att klaga på...är ju över 1,5 månad innan som hon bjöd in till detta

1,5 månader sedan datum spikades? Det har jag missat, men är som sagt ytterst sällan här nu. Mina intressen har skiftat lite. Hoppas ni hade en grym kväll!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-20 23:53

Tack alla för ikväll, som alltid trevligt!

Kul också att få träffa @jakobnilsson och som alltid, glada @Ida Lindqvist Likaså @grenhall, @pmarriott och vilket nick nu du tredje person gömmer dig bakom

Gör slag i saken nu stukkhulmare, ta er ner oftare och så ska vi visa er riktiga Malmö

Ja du gissa

Tack själv allesammans!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-21 00:27

Där var du ju, enbart slarvigt av mig!

Tack själva det var trevligt att komma iväg en sväng. Även om jag missade mitt träningsmål med en (1!!!!!!!!) minut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-21 00:28
Ursprungligen av grenhall:

Tack själva det var trevligt att komma iväg en sväng. Även om jag missade mitt träningsmål med en (1!!!!!!!!) minut.

Oseriöst.

Ursprungligen av zinned:

Oseriöst.

Jag trodde den skulle vara schysst och tillgodoräkna mig minuter efter 00:00 också om passet påbörjats innan men icke.

Skånetrafiken förnekar sig inte. Kom till Lund i sällskap med @Borttaget. Där tog det stopp. Olycka mellan Malmö och Lund och inga tåg på ett tag. Blev en taxi, som herrar Skånetrafiken får pynta.

Senast redigerat 2018-07-23 13:20
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-21 11:07

Ja, Skånetrafiken är bedrövliga.

Väldigt kul att ses igår och träffa både nya och sedan tidigare bekanta ansikten. Nästa gång får vi ha Siri som en av lagmedlemmarna så vi får fler poäng i quizen

Ledsen om jag försvann lite abrupt, men lånade sovplats hemma hos vänner som ville sova, får göra som Jakob nästa gång och bo på hotell. Vi har så trevligt här att vi får hitta fler anledningar att komma ner snart igen.

Håller med föregående talare - trevligt att träffa Skåne-falangen av 99mac:s härliga forum. Väl mött snart igen!

Intressant också att Skånetrafiken tycks jobba enligt samma modus operandi som SL

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 23:15

Tack till er också för ett kanonbra initiativ, kul att träffa er igen

Glöm inte att lägga upp det som en stående punkt om inte en gång i månaden så iaf en gång i kvartalet

När och var är det en "MacPub" i Stockholm

Bra initiativ!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Redaktionen ska till Malmö och tänker att det är ett ypperligt tillfälle för att dra ihop en #Macpub i de södra delarna av Sverige. Det vore kul att få ihop ett gäng som har lust att ses för att samtala om saker som ligger oss varmt om hjärtat medan vi dricker och kanske äter något gott. Vi tar tacksamt emot förslag på lämpliga platser som kan tänkas ta emot oss då vi inte känner till staden så värst bra.

Datum: 20 maj på kvällstid
Plats: Malmö

Hur ser intresset ut bland er? Skriva gärna en rad eller två!

Blir det månne äge för pub i Linköping / Norrköping också med tiden?

Ursprungligen av ÅsaNisse:

När och var är det en "MacPub" i Stockholm

Vi har haft en, men klart vi ska ha fler! Alltid kul att träffas och prata lite.

Ursprungligen av Anders Wahlberg:

Blir det månne äge för pub i Linköping / Norrköping också med tiden?

Det tycker jag vi måste ordna! Vet inte varför, men jag blev så sugen på att styra upp en korvgrillning eller nått, det kanske man kan göra i dina trakter

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vi har haft en, men klart vi ska ha fler! Alltid kul att träffas och prata lite.

Jo, det vore trevligt att få se vilka ni är som raderar mina inlägg som är sakliga, utan hot och svordomar samtidigt som ni inte raderar Zinned,s påhopp som idiotförklarar allt och alla.
Att säga sanningen om "Löjliga familjen" är inget brott mot forumreglerna.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Jo, det vore trevligt att få se vilka ni är som raderar mina inlägg som är sakliga, utan hot och svordomar samtidigt som ni inte raderar Zinned,s påhopp som idiotförklarar allt och alla.
Att säga sanningen om "Löjliga familjen" är inget brott mot forumreglerna.

Du är varmt välkommen förbi på kontoret vilken dag som helst så bjuder vi på kaffe. Vi är inte några hemliga personer. Låter som att vad vi ska prata om inte lämpar sig något vidare ihop med öl.

Tack för erbjudandet. Sanningar är ju som bekant väldigt obekväma, i alla fall de sanningar jag använder mig av. Politikerna har sina förljugna sanningar och var och en har sina sanningar. Gaphalsar har sina sanningar som dom fanatiskt försöker pracka på omgivningen. Oftast använder dom hot och våld mot dem som säger emot dem.
Om jag vet att man bjuder på kaffe, då brukar jag ha med mig bakelser.
Men tyvärr, tror jag det skulle bli någon form av tillrättavisning för att göra mig till åtlöje och det har jag inte gjort mig förtjänt av.
Jag varken dricker eller röker, men visst kan jag ta en öl.

Ligger kontoret på Karlbergsvägen.

Senast redigerat 2015-06-01 21:32
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Tack för erbjudandet. Sanningar är ju som bekant väldigt obekväma, i alla fall de sanningar jag använder mig av. Politikerna har sina förljugna sanningar och var och en har sina sanningar. Gaphalsar har sina sanningar som dom fanatiskt försöker pracka på omgivningen. Oftast använder dom hot och våld mot dem som säger emot dem.
Om jag vet att man bjuder på kaffe, då brukar jag ha med mig bakelser.
Men tyvärr, tror jag det skulle bli någon form av tillrättavisning för att göra mig till åtlöje och det har jag inte gjort mig förtjänt av.
Jag varken dricker eller röker, men visst kan jag ta en öl.

Ligger kontoret på Karlbergsvägen.

Nej, vi håller till på Kungsgatan 58. Du gör precis som du vill, men jag bjöd in dig till kaffe och inte för att skälla på dig. Det är jag helt ointresserad av. Jag är varken din förälder, lärare eller chef. Bara en väldigt trevlig redaktör för en sajt du verkar besöka ibland.

Erbjudandet om en kopp kaffe med redaktionen är för övrigt öppet för alla våra läsare, bara att hojta till om ni är i närheten. Vi tycker det är kul att träffa er och prata lite.

Senast redigerat 2015-06-01 21:32
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej, vi håller till på Kungsgatan 58. Du gör precis som du vill, men jag bjöd in dig till kaffe och inte för att skälla på dig. Det är jag helt ointresserad av. Jag är varken din förälder, lärare eller chef. Bara en väldigt trevlig redaktör för en sajt du verkar besöka ibland.

Erbjudandet om en kopp kaffe med redaktionen är för övrigt öppet för alla våra läsare, bara att hojta till om ni är i närheten. Vi tycker det är kul att träffa er och prata lite.

OK, då törs jag nog komma. Kungsgatan 58 är det inte där Apple har sitt Sverigekontor. Jag tycker jag sett det när jag gått förbi där väldigt ofta.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

OK, då törs jag nog komma. Kungsgatan 58 är det inte där Apple har sitt Sverigekontor. Jag tycker jag sett det när jag gått förbi där väldigt ofta.

Apple håller till snett över gatan från oss kan man nog säga. Vi håller till ovanför butiken Kreatima.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-01 14:27

@ÅsaNisse, säg till när du ska dit så kanske jag kan komma samtidigt

Du verkar ju slänga dig med samma uttryck som du beskyller mig för...man ska inte kasta spjut i radhus o allt det där

*foliehatt på*

Bevaka tråden