Ja, binära system är alltid instabilare (det vilar på mjukvara), men det har inte hindrat utfasandet av analoga system. Flygtrafik, rymdsystem, kärnkraftverk och även vitala delar av avancerad krigföring är helt digitala idag - snart är ALLT militärt 100% digitalt. Man flyger t.o.m. stridsflygplan digitalt. Respiratorer och nästan all avancerad aparatur för att hålla människor vid liv är idag digital - hela sjukhus är digitala. Utryckningskommunikationen i dom flesta rika länder är idag helt digital; ambulans, polis, brandkår. Allt. Krisbunkern under Vita Huset är idag helt digital. Kärnvapensystemet är helt digitaliserat. Hela den globala ekonomiska affärsverksamheten rullar 100% digitalt.
Vad jag säger är att det finns kritiska system som är betydligt akut mera "viktiga" än att nå ut med larm till befolkning...som redan är helt digitala.
Jag själv litar mera på analog-elektrisk teknik än digital teknik - för mig är ALLT som baseras på mjukvara instabilt - men utvecklingen och världen har en annan åsikt...eller andra prioriteringar. ALL analog IT är snart borta. ALLT.