• Medlem
  • Karlstad
  • 2015-06-29 00:37

Min sons iPad 2 har tidigare fungerat klanderfritt (han tappade den och delvis spräckte glaset för en tid sen, men den har fungerat utmärkt ändå).

Nu fungerar inte WiFi. Vi har provat flera nätverk, men den hittar inga nätverk där våra andra enheter gör det. Jag har via laddkabeln kopplat den till min MacBook och iTunes och gjort säkerhetskopia, letat efter uppdatering samt startat om iPaden utan att det fungerar.
Tänkte försöka återställa iPaden via iTunes, men då måste jag först stänga av "Hitta Min iPad", och det kan jag inte utan internetkontakt.

Jag försöker bluetoothkoppla iPaden t MacBook el iPhone för att få internet, men den syns/ser ej.

Jag har även via "Inställningar" först nollställt nätverk och sen nollställt alla inställningar, men "Hitta min iPad" är ändå markerat som "På", varför jag inte kan gå vidare. Då iPaden ej har internetkontakt kan jag inte stänga av "Hitta min iPad"! Då jag inte lyckades stänga av det tidigare trodde jag ett tag att jag kom ihåg fel lösen för iCloud, varför jag har bytt detta, men tyvärr har som sagt paddan ej kontakt m nätet sådden kan få lösenordet verifierat...

Två frågor:

1. Kan jag få internet på iPaden via MacBooken som har kontakt m iPaden via laddkabeln?

2. Det KAN ju vara så att antennen el annat pajat i iPaden, men även mjukvarufel. Någon som har tips på hur jag kan få sonens WiFi att fungera igen?

Senast redigerat 2015-06-29 06:51