Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spelar man Apple Music från OS X?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-03 10:09
Ursprungligen av CekariYH:

Om man väljer att inte ha musiken lokalt utan bara på molnet blir all musik DRM-skyddad, även dina egna.

Absolut, det tycker jag dock inte är något märkvärdigt. Det är ju ditt privata lilla moln som det sparas i och skyddas därmed från obehörig uppspelning, vilket görs genom DRM. Om man inte vill att Apple ska applicera DRM-skydd på dessa filer så ska man ju heller inte ladda upp dem till deras moln.

Eller nej... Det blir inte alls det ett problem, iaf för mig.

De få gångerna jag ger min på en Android-mobil är inte ofta men jag kommer ju kunna spela även DRM-skyddad musik framöver

Jag försökte uppdatera till iTunes 12.2 men det ville sig inte alls. Det enda som hände när jag försökte var att update-processen drog 100% CPU. Körde den publika betan av 10.10.4. Laddade ner combon och 12.2 manuellt, installerade och nu är det klart.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag försökte uppdatera till iTunes 12.2 men det ville sig inte alls. Det enda som hände när jag försökte var att update-processen drog 100% CPU. Körde den publika betan av 10.10.4. Laddade ner combon och 12.2 manuellt, installerade och nu är det klart.

Har fått göra samma sak någon gång med iTunes, som om den man fått ner funkar, men med underligheter och då har det hjälpt att ladda ner och installera själv istället.

Ursprungligen av zinned:

Absolut, det tycker jag dock inte är något märkvärdigt. Det är ju ditt privata lilla moln som det sparas i och skyddas därmed från obehörig uppspelning, vilket görs genom DRM. Om man inte vill att Apple ska applicera DRM-skydd på dessa filer så ska man ju heller inte ladda upp dem till deras moln.

Ja, precis och så ser man till att ha backup på sin musik utan DRM.

• Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-03 10:47
Ursprungligen av Borttaget:

Eller nej... Det blir inte alls det ett problem, iaf för mig.

De få gångerna jag ger min på en Android-mobil är inte ofta men jag kommer ju kunna spela även DRM-skyddad musik framöver

Sant.

Även om det inte hade kommit till Android så hade det ju varit status quo mot tidigare, man får lägga över den lokalt sparade musiken till enheten eller spela upp från plats på nätet (ej Apples moln).

Ja, precis och så ser man till att ha backup på sin musik utan DRM.

Det finns ju ingen anledning att ta bort sin musik utan man har den kvar, precis som tidigare.

Senast redigerat 2018-07-23 13:28
Ursprungligen av zinned:

Det finns ju ingen anledning att ta bort sin musik utan man har den kvar, precis som tidigare.

Öh va, nu missförstod du nog mig

Menade typ att musik man ripper etc är ju bra att ha en backup på innan man lägger in den i iTunes.

Ursprungligen av zinned:

Om man har den kvar...
Men när man måste förlita sig på molnet för att det inte får plats på en dator.

Eller nej, nu börjar det bli för mycket if-satser här från mig. Kan inte fortsätta denna hypotetiska diskussion längre.
Har utrymme så det räcker och blir över.

• Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-03 11:02

Öh va, nu missförstod du nog mig

Menade typ att musik man ripper etc är ju bra att ha en backup på innan man lägger in den i iTunes.

Ja, det var ju det jag skrev. Man har musiken kvar lokalt fast man har tillåtit den att pumpas upp i molnet. De lokala filerna får inget DRM-skydd, endast den musiken som man pumpade upp i molnet.

Ursprungligen av Borttaget:

Om man har den kvar...
Men när man måste förlita sig på molnet för att det inte får plats på en dator.

Eller nej, nu börjar det bli för mycket if-satser här från mig. Kan inte fortsätta denna hypotetiska diskussion längre.
Har utrymme så det räcker och blir över.

Om man måste förlita sig på molnplats så får man ju göra som man gjorde tidigare, innan Apple Music. Inga konstigheter. Det finns ju inget självklart i att man ska kunna komma åt sin musik i Apple Music från alla tänkbara enheter på vilket sätt som helst.

Dock kan jag tycka det är märkligt om man skulle ta bort sin musik lokalt och bara ha den i molnet. Då är man körd om man av någon anledning behöver avsluta sitt abonnemang.

Senast redigerat 2018-07-23 13:28
Ursprungligen av zinned:

Dock kan jag tycka det är märkligt om man skulle ta bort sin musik lokalt och bara ha den i molnet. Då är man körd om man av någon anledning behöver avsluta sitt abonnemang.

Det är lösningen jag gjort åt en bekant som inte har tillräckligt med utrymme på sin MBA för hela biblioteket.

Bevaka tråden