Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nej men där har vi vackra Emilia Clarke så bara det gör filmen mer intressant ;-). Såg den nya Mad Max filmen dock och det var en kul film där hela filmen är i princip bara en lång jakt. Något som normalt inte funkar alls men gör det alldeles utmärkt i denna film tycker jag.

Ursprungligen av Råsta:

Nej men där har vi vackra Emilia Clarke så bara det gör filmen mer intressant ;-). Såg den nya Mad Max filmen dock och det var en kul film där hela filmen är i princip bara en lång jakt. Något som normalt inte funkar alls men gör det alldeles utmärkt i denna film tycker jag.

Mad Max filmen hade jag också tänkt se så det var ju bra

Om man vill prova något helt annat så är Mozart in the jungle ganska bra. Handlar om NY symfoniorkester och alla intriger där, dirigenten kalla maestro av alla och det är ganska hierarkiskt. Avsnitten är inte så långa så den fungerar bra att titta när man har lite tid. Finns på viaplay bland annat.

Såg just The Theory of Everything som handlar om Stephen Hawking.
Otroligt bra på alla sätt och vis.
Rekommenderas starkt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-07-04 21:33
Ursprungligen av Le:

Och så har tredje vändan av Weissensee dragit igång i SVT. Ni som följt dramatiken tidigare år vet vad jag talar om.

Nej för tusan hakar! Fel av mig. Det är förstås bara repriserna från tidigare säsonger som körs just nu. Den nyinspelade tredje säsongen går senare under sommaren i tysk TV. När den dyker upp hos oss vet jag inte ännu. Men ser framemot den gör jag. Den lär ska utspela sig kring tiden för Berlinmurens fall och stormningen av Stasis högkvarter.

  • Medlem
  • 2015-07-06 19:17

Halt and Catch Fire (HBO)
Handlar om PC'n i början 80-talet, ett riktigt bra drama!
http://www.imdb.com/title/tt2543312/?ref_=nv_...

Ursprungligen av Swift:

Halt and Catch Fire (HBO)
Handlar om PC'n i början 80-talet, ett riktigt bra drama!
http://www.imdb.com/title/tt2543312/?ref_=nv_...

Den är riktigt bra, fängslande. Jag tror jag ska se den igen någon gång. Säsong två har börjat tror jag, men HBO har inte fått in den än i varje fall (de sände första säsongen).

Frågade HBO om säsong två (halt and catch fire) och de skall tydligen sända den. Däremot fick jag inget datum.

Ursprungligen av zinned:

Till något annat, fler som har sett första avsnittet av "Mr Robot" ?

Ja, 1:a avsnittet var riktigt spännande, även 2:a även om det började bli mer om junkies än tech redan där. Efter 3:e avsnitt fick jag nog av junkies. Finns så många bättre serier att följa, tycker jag alltså. ??

Ursprungligen av Megolon:

Älskar postapokalyptiska serier och The Last Ship tillhör denna kategori.
Sympatiska och starka karaktärer och en av mina favorit skådisar Adam Baldwin är med.

http://www.imdb.com/title/tt2402207/

Riktigt bra, sett 4 avsnitt och den ger mersmak. ??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-01-02 21:17

Making a Murderer
Dokumentär TV-serie i 10 delar som finns tillgänglig på Netflix.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-01-02 21:38

Sherlock är igång igen

Ursprungligen av joakimo:

Making a Murderer
Dokumentär TV-serie i 10 delar som finns tillgänglig på Netflix.

Galet bra! Vi kunde inte sluta se..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Galet bra! Vi kunde inte sluta se..

Instämmer har streckkollat Making a Murder denna helg. Inte bara Sverige (Thomas Quick) som har problem med rättsäkerheten.

I väntan på Walking Dead och Falling Skies så har jag hittat The 100 på Netflix. Verkar okej.

  • Medlem
  • 2016-01-03 20:22

The Blacklist och POI är lysande

Ursprungligen av onnyt:

Sherlock är igång igen

En definitionsfråga. Ett specialavsnitt som var superb men resten kommer 2017. De spelar in resterande säsongsavsnitt under 2016...

Men vilket avsnitt det var

Ursprungligen av PaO:

The Blacklist och POI är lysande

Bara de kunde få ut sista avsnitten av POI. Jag väntar och väntar...

Madame Secretary är också en bra serie. Inte riktigt som West Wing utan med mer "action" fast utan actionhjältar.. (lite svårt att beskriva)

Ursprungligen av BlackSmp:

En definitionsfråga. Ett specialavsnitt som var superb men resten kommer 2017. De spelar in resterande säsongsavsnitt under 2016...

Oj, det tar sin tid, såna där engelska serier. Men varje avsnitt är ju som en egen film egentligen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-04 08:47

Jag har helt missat Bron och avfärdat den mycket för att jag inte brukar gilla svensk/danska deckare.
Såg hela S01 igår och bara älskade den! Hoppas verkligen S02 och S03 håller samma höga kvalitét!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-04 10:58
Ursprungligen av kladda:

Jag har helt missat Bron och avfärdat den mycket för att jag inte brukar gilla svensk/danska deckare.
Såg hela S01 igår och bara älskade den! Hoppas verkligen S02 och S03 håller samma höga kvalitét!

Grattis, då har du två goda säsonger till att plöja! Dessutom finns säsong 1 i fransk-engelsk version som The Tunnel, såg den när den låg på SVTplay. Samma story, men Clemence Poesy gör en alldeles för normalbegåvad och tråkig Saga.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2016-01-04 11:18

Rekommenderar varmt "River" (netflix), om man gillar brittiskt mörka kriminalserier typ "Spooks". Stellan Skarsgård i högform.

Ursprungligen av tomcat:

Rekommenderar varmt "River" (netflix), om man gillar brittiskt mörka kriminalserier typ "Spooks". Stellan Skarsgård i högform.

Stellan var helt suverän i den serien. Jag kan bara instämma i rekommendationen!

Senast redigerat 2016-01-04 16:24
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Oj, det tar sin tid, såna där engelska serier. Men varje avsnitt är ju som en egen film egentligen.

Jag antar att det inte är helt enkelt att få loss alla skådespelare samtidigt - men det brukar vara värt all väntan.

  • Medlem
  • 2016-01-04 16:17

Här har ni mina serier-tips!

Suits
The 100
Grey's Anatomy
The Last Ship

Dessa får full pott!

Shannara Chronicles...

Spring långt, mycket långt...

Inget att se...

  • Medlem
  • 2016-01-06 17:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Bara de kunde få ut sista avsnitten av POI. Jag väntar och väntar...

Madame Secretary är också en bra serie. Inte riktigt som West Wing utan med mer "action" fast utan actionhjältar.. (lite svårt att beskriva)

Har haft Netflix och HBO men har Viaplay nu. Där finns bara 2 säsonger av POI. Var såg du den? Vilken tjänst?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-06 17:34
Ursprungligen av grenhall:

I väntan på Walking Dead och Falling Skies så har jag hittat The 100 på Netflix. Verkar okej.

Ser alla dessa tre. Falling Skies är ju helt slut men jag skulle ranka dem i följande ordning:

1. Falling Skies
2. The Walking Dead
3. The 100

The 100 tenderar nu, enligt mig, att gå mer åt ungdomsserie-hållet och blir det så i säsong två så skippar jag den.

Ursprungligen av PaO:

The Blacklist och POI är lysande

Instämmer helt

Ursprungligen av kladda:

Jag har helt missat Bron och avfärdat den mycket för att jag inte brukar gilla svensk/danska deckare.
Såg hela S01 igår och bara älskade den! Hoppas verkligen S02 och S03 håller samma höga kvalitét!

Jag tvärvägrar "Bron" då den utspelar sig i Öresundsregionen och de har fasen inte en enda Skåning med i serien. Norrlänningar som väljs före de som borde vara med. Trovärdigt...not. Bedrövligt.

Ursprungligen av PaO:

Har haft Netflix och HBO men har Viaplay nu. Där finns bara 2 säsonger av POI. Var såg du den? Vilken tjänst?

Jag har tagit hem dem via torrentsajter. Då har du många bra avsnitt kvar:)

Finns det appar / databas som man kan lägga upp /betygsätta dem serier man har sett? Det finns t ex filmtipset för filmer men jag hittar inte för serier.

Säsong 10 av The X-Files kan jag inte rekommendera. Närmast en ren parodi av kultserien.

Bevaka tråden