Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt liv med Apple Watch, del 4

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter två månader med en Apple Watch knyter Jakob ihop säcken, och sammanfattar sina känslor inför Apples smarta klocka. Är det en leksak, en viktig pryl, en prototyp, eller lite av allt?

Läs hela artikeln här

Du beskriver mina egna erfarenheter rätt bra?

I mitt fall finns det dessutom en aspekt som jag inte ens anade innan jag fick klockan. Jag har en hörselskada som gör att jag ibland har svårt att uppfatta att telefonen ringer. Med klockan så händer det nästan aldrig. Jag märker ofta inkommande samtal först genom vibrationen på klockan och sedan via ringsignalen på telefonen.

Är det känt om klockan kommer gå att köpa över disk redan den 17:e, eller om man bara kan beställa den? Jag undrar helt enkelt om jag skall sätta mig i bilen ner till Malmö från Gbg (finns ju ingen äkta Apple Store i rikets andra stad), eller om jag lika gärna kan lägga en beställning på Apples hemsida.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-07 22:14
Ursprungligen av kjellebelle:

Är det känt om klockan kommer gå att köpa över disk redan den 17:e, eller om man bara kan beställa den? Jag undrar helt enkelt om jag skall sätta mig i bilen ner till Malmö från Gbg (finns ju ingen äkta Apple Store i rikets andra stad), eller om jag lika gärna kan lägga en beställning på Apples hemsida.

Nej, det är inte känt.

Du menar att du skulle köra till tredje rikets största stad? Eller ja, hur det nu var... (https://www.youtube.com/watch?v=0djLA8bCiT0)

Ursprungligen av zinned:

Nej, det är inte känt.

Du menar att du skulle köra till tredje rikets största stad? Eller ja, hur det nu var... (https://www.youtube.com/watch?v=0djLA8bCiT0)

Hahaha! Det gäller att hålla tungan rätt i mun!

Ursprungligen av kjellebelle:

Hahaha! Det gäller att hålla tungan rätt i mun!

Annars räcker det kanske att köra till Helsingborg ?

Bra sammanfattning, på det stora hela vad jag också tycker.

Har några tredjepartsappar som jag faktiskt använder dagligen även om några är lite tröga i starten, men andra är rent hopplöst sega att få tillgång till, man väntar och väntar tills man glömt bort vad man skulle kolla på
Kommer säkert att bli bättre och roligare med appar som körs direkt på klockan.

Gillar Aktivitetsappen trots att jag inte tränar värst mycket så sporrar den mig till att röra mig mer, man blir nästan sur på sig själv när den visar en sammanfattning som är lägre än dagarna innan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-08 08:56
Ursprungligen av Stellan Freij:

Annars räcker det kanske att köra till Helsingborg ?

Men dit vill man ju köra så lite som möjligt...

Ursprungligen av zinned:

Men dit vill man ju köra så lite som möjligt...

Om man är från Malmö ja... ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-08 09:37
Ursprungligen av Stellan Freij:

Om man är från Malmö ja... ?

Från sverige i allmänhet och Skåne i synnerhet

Men men, nog med OT

Larm med vibration?

Ursprungligen av BlackSmp:

Du beskriver mina egna erfarenheter rätt bra?

I mitt fall finns det dessutom en aspekt som jag inte ens anade innan jag fick klockan. Jag har en hörselskada som gör att jag ibland har svårt att uppfatta att telefonen ringer. Med klockan så händer det nästan aldrig. Jag märker ofta inkommande samtal först genom vibrationen på klockan och sedan via ringsignalen på telefonen.

Jag undrar om det även finns larm med vibrationssignaler? Är också hörselskadad och innan eventuellt köp behöver jag veta det! Mycket viktig funktion för mig då jag ej hör signaler!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-09 06:48
Ursprungligen av Atterbom:

Jag undrar om det även finns larm med vibrationssignaler? Är också hörselskadad och innan eventuellt köp behöver jag veta det! Mycket viktig funktion för mig då jag ej hör signaler!

Men, det är ju beskrivet i inlägget som du själv citerar ju?

Allt som påkallar din uppmärksamhet görs med ljud (om du inte har stängt av ljudet) och med vibration (om du inte har stängt av det).

Ursprungligen av Atterbom:

Jag undrar om det även finns larm med vibrationssignaler? Är också hörselskadad och innan eventuellt köp behöver jag veta det! Mycket viktig funktion för mig då jag ej hör signaler!

Jo, det finns. Allt som kan ge notiser på telefonen kan ge vibrationer på klockan.

Ursprungligen av Atterbom:

Jag undrar om det även finns larm med vibrationssignaler? Är också hörselskadad och innan eventuellt köp behöver jag veta det! Mycket viktig funktion för mig då jag ej hör signaler!

Ursprungligen av zinned:

Men, det är ju beskrivet i inlägget som du själv citerar ju?

Allt som påkallar din uppmärksamhet görs med ljud (om du inte har stängt av ljudet) och med vibration (om du inte har stängt av det).

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, det finns. Allt som kan ge notiser på telefonen kan ge vibrationer på klockan.

Haha, ibland ser man inte skogen för alla träden

Uttryckte mig nog lite oklart! Jag menar tex om man kan ha klockan som väckarklocka med vibration? Dvs kunna ställa in alarm och sen vakna av vibbarna på armen Den funktionen hade Jawboneup 24 s armband , som tyvärr har utgått. Hade ett sådant och var perfekt för mig vid väckning. Efterföljarna till Jawboneup har inte lika stark vibration tyvärr.

Ursprungligen av Atterbom:

Uttryckte mig nog lite oklart! Jag menar tex om man kan ha klockan som väckarklocka med vibration? Dvs kunna ställa in alarm och sen vakna av vibbarna på armen Den funktionen hade Jawboneup 24 s armband , som tyvärr har utgått. Hade ett sådant och var perfekt för mig vid väckning. Efterföljarna till Jawboneup har inte lika stark vibration tyvärr.

Jag tycker att både ljudet och vibrationen är lite för svaga för att vakna till, men jag är ju svårväckt i största allmänhet.

Tillägg: Men har iPhonen som väckarklocka, vilket funkar bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-09 08:31
Ursprungligen av Atterbom:

Uttryckte mig nog lite oklart! Jag menar tex om man kan ha klockan som väckarklocka med vibration? Dvs kunna ställa in alarm och sen vakna av vibbarna på armen

Kan kan du men om du vaknar av det är en annan femma

Jag hade definitivt inte gjort det.

Ursprungligen av Atterbom:

Uttryckte mig nog lite oklart! Jag menar tex om man kan ha klockan som väckarklocka med vibration? Dvs kunna ställa in alarm och sen vakna av vibbarna på armen Den funktionen hade Jawboneup 24 s armband , som tyvärr har utgått. Hade ett sådant och var perfekt för mig vid väckning. Efterföljarna till Jawboneup har inte lika stark vibration tyvärr.

Intressant, testar just nu Up3 och har inte tänkt på att vibrationerna skulle vara svagare. Vaknar i alla fall av det här precis som jag gjorde av Up24.

Ursprungligen av zinned:

Kan kan du men om du vaknar av det är en annan femma

Jag hade definitivt inte gjort det.

Vaknadexav Jawbone up 24 hur bra som helst av vibrationerna!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Intressant, testar just nu Up3 och har inte tänkt på att vibrationerna skulle vara svagare. Vaknar i alla fall av det här precis som jag gjorde av Up24.

Tyvärr inte jag! Testat både Up 2 och 3 Varit i kontakt med Jawbone i Usa , de medger att vibrationerna är sämre på dem än up 24 . Dessutom är 2& 3 och 4 an gräsligt fula och opraktiskt spänne.

Ursprungligen av Atterbom:

Tyvärr inte jag! Testat både Up 2 och 3 Varit i kontakt med Jawbone i Usa , de medger att vibrationerna är sämre på dem än up 24 . Dessutom är 2& 3 och 4 an gräsligt fula och opraktiskt spänne.

Tråkigt att höra. För att ta det här lite tillbaka till trådens ämne så gissar jag att ett annat bekymmer med att använda Apple Watch som väckarklocka är den ganska korta batteritiden. Apple vill ju att den laddas på natten bredvid sängen och då vaknar man ju inte av några vibrationer. Men det är klart, den laddar ju ganska fort så går säkert att hitta rutiner som fungerar.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tråkigt att höra. För att ta det här lite tillbaka till trådens ämne så gissar jag att ett annat bekymmer med att använda Apple Watch som väckarklocka är den ganska korta batteritiden. Apple vill ju att den laddas på natten bredvid sängen och då vaknar man ju inte av några vibrationer. Men det är klart, den laddar ju ganska fort så går säkert att hitta rutiner som fungerar.

Det är inget problem. Jag har mätt upp laddtiden för klockan en gång. Den laddar ungefär 12% per 10 minuter så du har den fulladdad på under 90 minuter (om du startar på 0% vilket du troligen aldrig gör).

Under natten så drar den inte så mycket ström så det bör inte vara några problem att hitta rutiner som fungerar om du vill använda den som väckarklocka. Faktum är att en av de personer som fick klockan före release gjorde just det och beskrev det i sin recension av klockan.

Citat:

That said, it's important to point out how quickly the Apple Watch re-charges. It took less than 50 minutes to charge from 20% to 84%. I use it as my alarm clock, as I did with the Pebble, so I wear the Apple Watch at night. I tend to charge it either before I go to bed, while I'm either reading or watching TV/tablet, or first thing in the morning as I get ready. - See more at: http://us.kantar.com/tech/mobile/2015/apple-w...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-09 12:58
Ursprungligen av Atterbom:

Vaknadexav Jawbone up 24 hur bra som helst av vibrationerna!

Jahapp?

Frågan var ju om du skulle vakna av vibrationerna från klockan, om man vaknar av Jawbone Up är ju ointressant för frågan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inget problem. Jag har mätt upp laddtiden för klockan en gång. Den laddar ungefär 12% per 10 minuter så du har den fulladdad på under 90 minuter (om du startar på 0% vilket du troligen aldrig gör).

Under natten så drar den inte så mycket ström så det bör inte vara några problem att hitta rutiner som fungerar om du vill använda den som väckarklocka. Faktum är att en av de personer som fick klockan före release gjorde just det och beskrev det i sin recension av klockan.

Problemet med att sova med klockan är att skärmen tänds när man rör sig. Speciellt störigt nör man precis håller på att somna om man som jag rör sig mycket. Plötsligt har du klockan lysande i nyllet och blir klarvaken.

Ursprungligen av pmarriott:

Problemet med att sova med klockan är att skärmen tänds när man rör sig. Speciellt störigt nör man precis håller på att somna om man som jag rör sig mycket. Plötsligt har du klockan lysande i nyllet och blir klarvaken.

Min fru klagar alltid på att jag somnar på två andetag så jag har inte märkt något problem

Ursprungligen av zinned:

Jahapp?

Frågan var ju om du skulle vakna av vibrationerna från klockan, om man vaknar av Jawbone Up är ju ointressant för frågan.

Faktiskt inte! Då har man något att jämföra med , när det gäller styrkan på vibrationen. Jawbone up är populär bland många här . Tror dock att de kommer tappa en hel del nu , när appleWatch kommit.

1
Bevaka tråden