Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringer ej vid "Inget uppringnings-ID"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-14 12:51

Hejsan
Jag har det senaste tiden missat en del samtal som inte har något uppringnings ID. Jag vet inte vad det kan bero på, trodde först det hade med apparna TrueCaller eller VemRingde att göra men de har inga inställningar för detta.
Har även kollat blockerade nummer (Inställningar>Telefon>Blockerade) men hittar inte något som indikerar att nummer utan uppringnings ID skulle blockeras.
Använder mig av Stör Ej men den är bara på mellan 22:30-07:30 och senaste samtalet jag fått gjordes vid 10:15 tiden.

Någon som känner igen det här eller kommer på något jag kan ha glömt troubleshoota?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-14 13:34

Har du kollat Inställningar > Stör ej > Tillåt samtal från > Alla

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-14 13:48
Ursprungligen av IngoX:

Har du kollat Inställningar > Stör ej > Tillåt samtal från > Alla

Jag har den satt på favoriter men det ska ju inte spela nån roll då Stör Ej inte är igång för mig under dagtid såvida jag inte satt på det manuellt, vilket jag inte gjort idag.
Jag fick bara ett sms om att personen lämnat ett meddelande i telesvararen och under missade samtal ser jag att hen ringt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-14 13:56
Ursprungligen av raule:

Jag har det senaste tiden missat en del samtal som inte har något uppringnings ID.
... ...
Någon som känner igen det här eller kommer på något jag kan ha glömt troubleshoota?

Tja, först måste du ju fastställa om det bara är vissa eller alla samtal utan uppringnings-id som är tysta.

Och en omstart löser mer än man tror

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-14 14:03
Ursprungligen av IngoX:

Tja, först måste du ju fastställa om det bara är vissa eller alla samtal utan uppringnings-id som är tysta.

Och en omstart löser mer än man tror

Jag får la ha det på Alla då så får jag se vad som händer. Ska göra en omstart också.

1
Bevaka tråden