Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 9 beta

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Ingen som haft några konstigheter med Apple Watch tillsammans med betan?

Har fungerat smärtfritt för mig.

Ursprungligen av BlackSmp:

Har fungerat smärtfritt för mig.

Skönt att höra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 13:03

Blir rollback till 8.4 för mig.
Kör iPhone 6 och allt känns segt och laggar!

Någon som vet i fall man måste registrera udid på någon valfri tjänst innan man installerar en publik beta?

Ursprungligen av Stellan Freij:

Någon som vet i fall man måste registrera udid på någon valfri tjänst innan man installerar en publik beta?

Behövs inte. Räcker att gå in på beta.apple.com/profile för att ladda ner profilen som låter dig installera betan. Möjligen måste du logga in med ett anslutet Apple-ID för att få tillgång till den.

Split view
Har IOS9 beta i min IPad Air2. Funkar bra, förutom Swish. Det jag inte får till är Split view. Finns det inte än, eller är det jag som inte fattar?

Ursprungligen av Permar:

Split view
Har IOS9 beta i min IPad Air2. Funkar bra, förutom Swish. Det jag inte får till är Split view. Finns det inte än, eller är det jag som inte fattar?

Svep från höger mot vänster från högerkanten

Ursprungligen av Stellan Freij:

Svep från höger mot vänster från högerkanten

Då kommer jag till Slide over menyn... Om jag fattat det rätt ska jag kunna ha två aktiva fönster uppe samtidigt

Edit: Kom på det! Tack så,mycket!

Toggl och Milage Book funkar inte. De två apparna jag är beroende av. Toggle funkar iofs online så det är lugnt men körjournalen är stendöd. Får väl ta tag i det och göra en egen app istället. Är så förbannat trött på att den ändå inte iCloud-synkar körjournalerna.

Någon mer än mig som inte Fotoknappen fungerar att
Fota med? Volymknappen

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon mer än mig som inte Fotoknappen fungerar att
Fota med? Volymknappen

Samma här. Vet inte om det är bugg eller en feature.

  • Medlem
  • 2015-07-12 19:15

Swish funkade inte för mig heller, men efter att ha tagit bort appen och laddat ner den igen funkar det som tur är!

Mina ikoner på hemskärmen är "nedputtade" ett snäpp (iphone), som de brukar bli när man delar data etc. Antagligen en bugg som kommer lösas.

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon mer än mig som inte Fotoknappen fungerar att
Fota med? Volymknappen

Ursprungligen av pmarriott:

Samma här. Vet inte om det är bugg eller en feature.

Det står i release notes för iOS 9 Beta 3 att det inte fungerar.
https://developer.apple.com/library/prereleas...

Citat:

Camera
Known Issue
You can’t take photos in the Camera app using the side volume buttons with this beta.

Gillar iOS 9 skarpt! Särskilt att inte behöva lämna appar när man får notifieringar. Dvs. att slippa använda hemknappen. Inga stora förändringar men alla små gör det till en av de bättre stegen sedan iOS kom.

Swish har kommit i ny version idag som fungerar med iOS 9.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-16 12:25

Jag hittar den inte bland uppdateringar, men den kanske inte är "godkänd" ännu.

Ursprungligen av kenjon:

Jag hittar den inte bland uppdateringar, men den kanske inte är "godkänd" ännu.

Den är godkänd. Versionsnummer 2.1.1925

Även Unread har kommit med en version som fungerar med "a future OS version"

Swish kraschar dock när man går in och söker upp en kontakt och väljer mobilnumret. Funkade fint att knappa in numret manuellt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Den är godkänd. Versionsnummer 2.1.1925

Även Unread har kommit med en version som fungerar med "a future OS version"

Haha, va kul att de skriver så!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Swish kraschar dock när man går in och söker upp en kontakt och väljer mobilnumret. Funkade fint att knappa in numret manuellt.

Det fungerade för mig. Det är kanske inte helt otroligt att det finns småbuggar kvar som visar sig på olika sätt för olika användare.

  • Medlem
  • lund
  • 2015-07-16 21:36

Jag måste säga att jag är positivt överraskad. Visst det är lite(rätt mycket) segare än 8.4. Nästan allt jag använder fungerar bra.
Infuse funkar inte alls. den saknar jag. Jag är mycket förtjust i san fransisco. ja överhuvudtaget hur den renderar fonterna. mkt skyggt tycker jag.
det jag tycker fungera sämst är sök. detta är iofs min absolut mest använda funktion i iOS och nu är den mycket osäker. ibland dyker saker upp ibland inte. tex kontakter, ibland visas de bara inte...
saknar också att man tagit bort kontakterna i taskmanagern. jag har vant mig vid det och har använt funktionen mkt innan.
dock på det hela taget en bra beta

Ursprungligen av micjoh:

Jag måste säga att jag är positivt överraskad. Visst det är lite(rätt mycket) segare än 8.4. Nästan allt jag använder fungerar bra.
Infuse funkar inte alls. den saknar jag. Jag är mycket förtjust i san fransisco. ja överhuvudtaget hur den renderar fonterna. mkt skyggt tycker jag.
det jag tycker fungera sämst är sök. detta är iofs min absolut mest använda funktion i iOS och nu är den mycket osäker. ibland dyker saker upp ibland inte. tex kontakter, ibland visas de bara inte...
saknar också att man tagit bort kontakterna i taskmanagern. jag har vant mig vid det och har använt funktionen mkt innan.
dock på det hela taget en bra beta

Jag håller med om sök - de har inte fått till den ännu.

Börjar bli sugen på att testa, men får nog vänta på nästa public beta så att lite mer saker hinner bli stabilt

Har tyvärr ingen klocka så jag har ingen aning. Något som förbryllar mig dock är när man går in i samtals "appen" så är det en mix mellan transparent vit och grönt , kontra tidigare bara vitt . I övrigt känns beta 3 stabilare som sig bör men ändå släpande från tidigare version ( 7,8)

Hej,

har installerat iOS 9 publik betan.
När jag sveper från vänster till höger på skärmen får jag bara
upp siriförlag kontakter och appar. Inte nearby eller news. Funkar detta ej i Sverige ännu?
Någon som vet?

/E

Ursprungligen av everlast:

Hej,

har installerat iOS 9 publik betan.
När jag sveper från vänster till höger på skärmen får jag bara
upp siriförlag kontakter och appar. Inte nearby eller news. Funkar detta ej i Sverige ännu?
Någon som vet?

/E

Nej det fungerar inte i sverige än.

Ursprungligen av Megolon:

Nej det fungerar inte i sverige än.

news har jag läst mig till att det bara fungerar i USA än så länge, men nearby borde väll fungera här i Sverige?

Beta4 ute

Ursprungligen av _empty:

Beta4 ute

Var då? Inte i min värld...

Programuppdatering. Kan ta en stund innan den dyker upp.

Ursprungligen av Permar:

Var då? Inte i min värld...

Bevaka tråden