Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 9 beta

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Permar:

Var då? Inte i min värld...

Då är det väl i den andra världen... http://www.macrumors.com/2015/07/21/apple-seeds-fourth-ios-9-beta-to-developers/

Ge dig till tåls, Apple har haft problem med sina onlinetjänster idag pga Beats1

Ursprungligen av _empty:

Programuppdatering. Kan ta en stund innan den dyker upp.

Kör Publik-betan... Kan ju komma senare

Ursprungligen av Permar:

Kör Publik-betan... Kan ju komma senare

Ok. Public Beta 3 kom nyss till mig

De publika betorna brukar ligga en utgåva efter betorna till utvecklare.

Som sagt, Apple har tydligen haft problem med att få ut uppdateringar pga lasten på Beats 1 när de avslöjade nominerar till MTV Awards. Jag läste det någonstans men hittar inte tillbaka till det. Tror att jag såg det på Jim Dalrymples twitter.

Edit: Jag hade nog fel i detta med att de publika betorna ligger en utgåva efter utvecklarbetorna. Det visar sig att min publika beta 3 har samma funktioner som den fjärde utvecklarbetan... Jag ber om ursäkt för desinformationen.

Senast redigerat 2015-07-21 21:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Ok. Public Beta 3 kom nyss till mig

De publika betorna brukar ligga en utgåva efter betorna till utvecklare.

Som sagt, Apple har tydligen haft problem med att få ut uppdateringar pga lasten på Beats 1 när de avslöjade nominerar till MTV Awards. Jag läste det någonstans men hittar inte tillbaka till det. Tror att jag såg det på Jim Dalrymples twitter.

Edit: Jag hade nog fel i detta med att de publika betorna ligger en utgåva efter utvecklarbetorna. Det visar sig att min publika beta 3 har samma funktioner som den fjärde utvecklarbetan... Jag ber om ursäkt för desinformationen.

Vilket "bygg-nummer" har du? Jag har 13A4293g

Ursprungligen av Permar:

Vilket "bygg-nummer" har du? Jag har 13A4293g

13A4305G (efter uppdatering)

Ni som kör publik beta, radera profilen, starta om, sen kan ni ladda ner beta 4.

Ursprungligen av pmarriott:

Ni som kör publik beta, radera profilen, starta om, sen kan ni ladda ner beta 4.

Vad har den för byggnummer?

Ursprungligen av pmarriott:

Ni som kör publik beta, radera profilen, starta om, sen kan ni ladda ner beta 4.

Konstigt att man måste ta bort den profil som gör att man kan installera beta för att kunna uppdatera!!

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad har den för byggnummer?

Se inlägg #65 ovan. Samma.

Ursprungligen av pmarriott:

Ni som kör publik beta, radera profilen, starta om, sen kan ni ladda ner beta 4.

Fungerade perfekt för mig att radera som du sa

Ursprungligen av Cancerman:

Fungerade perfekt för mig att radera som du sa

Samma här

Samma här Men aftonblades app vill inte riktigt vara med går inte så bra

Ursprungligen av Stellan Freij:

Samma här

Aftonbladet vill inte riktigt vara med går att läsa tidningen men när jag vill titta igen laddare den upp för att stängas efter svart ruta. Avinstalerar och laddar ner igen då ok. Men sen samma sak igen

Ursprungligen av Megolon:

Konstigt att man måste ta bort den profil som gör att man kan installera beta för att kunna uppdatera!!

Jag tror inte att man måste. Det fungerade perfekt för mig med profilen installerad och eftersom det blir samma bygge så ser jag ingen poäng med att ta bort profilen

De eventuella problem som folk hade berodde nog mer på den allmänna överlasten hos Apples servrar pga MTV awards och inte på profilen

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att man måste. Det fungerade perfekt för mig med profilen installerad och eftersom det blir samma bygge så ser jag ingen poäng med att ta bort profilen

De eventuella problem som folk hade berodde nog mer på den allmänna överlasten hos Apples servrar pga MTV awards och inte på profilen

Förstår inte riktigt....
Apple har inte släppt någon public beta 2 ännu. Så tar du inte bort profilen dyker inte developer beta 4 upp.

Ursprungligen av everlast:

Förstår inte riktigt....
Apple har inte släppt någon public beta 2 ännu. Så tar du inte bort profilen dyker inte developer beta 4 upp.

Har de inte? Min telefon sa att den laddade ner publik beta nr 3

Fick en ny beta igår och jag har profilen iOS 9 beta Software nerladdad.

Tog också bort profilen och fick ner Beta 4
Behöver man inte ha profilen inlagd igen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Har de inte? Min telefon sa att den laddade ner publik beta nr 3

Fick en ny beta igår och jag har profilen iOS 9 beta Software nerladdad.

Apple har bara släppt 1 public beta ännu. Så alla väntar på att nr 2 skall komma ut...

Vad har du för buildnr på din public beta 3?

Facebook hittar inte kamerarullen i Beta4
Samma för er?

Katastrof när man är på semester

Senast redigerat 2015-07-22 12:22
Ursprungligen av pmarriott:

Ni som kör publik beta, radera profilen, starta om, sen kan ni ladda ner beta 4.

Någon som vet hur jag raderar profilen??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-22 12:33

Inställningar - Allmänt, näst längst ner.

Jag har allt för många problem med iOs9 på min iPhone 5s men kan inte återställa den

Fungar varken med iTunes i mac eller att man raderar allt i iphone
iOS9 kommer tillbaka med sista versionen

Vill gå tillbaka till 8,4 då jag använder denna mobilen till saker som måste funka

Hur nollar jag detta?

Ursprungligen av MalcomX:

Jag har allt för många problem med iOs9 på min iPhone 5s men kan inte återställa den

Fungar varken med iTunes i mac eller att man raderar allt i iphone
iOS9 kommer tillbaka med sista versionen

Vill gå tillbaka till 8,4 då jag använder denna mobilen till saker som måste funka

Hur nollar jag detta?

Eller också kan du ta det lugnt lite till tills nästa uppdatering kommer. Känner redan stor förbättring med beta 4 vs publik beta 1.

Ursprungligen av pmarriott:

Eller också kan du ta det lugnt lite till tills nästa uppdatering kommer. Känner redan stor förbättring med beta 4 vs publik beta 1.

Jag kom på hur jag skulle göra. Det vara bara så länge sedan jag gjorde det och hade glömt.

Jag har iOS9 på andra enheter, så jag fortsätter testa på dessa

Ursprungligen av everlast:

Apple har bara släppt 1 public beta ännu. Så alla väntar på att nr 2 skall komma ut...

Vad har du för buildnr på din public beta 3?

Se inlägg 65 (samma byggnummer som för developerbuild 4)

Som sagt, jag är inte utvecklare, jag är inte med utvecklingsprogrammet, jag är med i Apple Beta Software Program för både OSX och IOS, jag har feedback assistent installerat på telefonen och jag fick en ny uppdatering igår. Jag trodde att det gällde för alla.

Ursprungligen av BlackSmp:

Se inlägg 65 (samma byggnummer som för developerbuild 4)

Som sagt, jag är inte utvecklare, jag är inte med utvecklingsprogrammet, jag är med i Apple Beta Software Program för både OSX och IOS, jag har feedback assistent installerat på telefonen och jag fick en ny uppdatering igår. Jag trodde att det gällde för alla.

Tamme tusan. Det vill sig inte för mig, trots att jag har installerat om certifikatet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tamme tusan. Det vill sig inte för mig, trots att jag har installerat om certifikatet.

Samma här. Inte förrän jag raderat profilen fick jag en uppdatering och då DP4.

Ursprungligen av pmarriott:

Samma här. Inte förrän jag raderat profilen fick jag en uppdatering och då DP4.

Nu trillade den även in på min iPhone.

http://www.macrumors.com/2015/07/22/apple-sec...

Det ryktas om en public beta 2 idag...

I siri suggestions visas ingen information alls i public beta nr 2. I nr 1 visades appar och kontakter.
Någon mer med samma problem?

/e

Ursprungligen av MalcomX:

Jag har allt för många problem med iOs9 på min iPhone 5s men kan inte återställa den

Fungar varken med iTunes i mac eller att man raderar allt i iphone
iOS9 kommer tillbaka med sista versionen

Vill gå tillbaka till 8,4 då jag använder denna mobilen till saker som måste funka

Hur nollar jag detta?

Ja, det är så som betorna och Itunes fungerar. Om du försöker göra en normal återställning så blir det en återgång till din beta

För att backa till 8.4 så måste du ladda ner 8.4 till din dator, göra en "alt"+återställning (jag minns inte exakt hur det ser ut i Itunes) så att du kan välja den nerladdade 8.4 filen.

Då kommer du återställa telefonen till 8.4

Edit: Jag ser att du har hittat lösningen men jag låter svaret stå kvar utifall någon annan vill se hur man gör

Bevaka tråden