Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beamer eller IFlicks

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God lördag!

Vilket applikation kör ni helst utav Beamer och IFlicks för att airplay(a) till ATV3 ?

Fördelar och nackdelar med dessa?

Värt att betala en 100lapp extra för IFlicks?

Det är vitt två skilda verktyg.

Beamer sänder en stream via airplay till ATV.

Iflicks konverterar allt till ett format som du sedan öppnar via iTunes för att streama dit. Enda fördelen med detta är att du kan lägga över videon direkt på iPhone/iPad och ta det med dig.

Så frågan är vad du behöver?

Ursprungligen av hforsling:

God lördag!

Vilket applikation kör ni helst utav Beamer och IFlicks för att airplay(a) till ATV3 ?

Fördelar och nackdelar med dessa?

Värt att betala en 100lapp extra för IFlicks?

iFlicks kostar inget, men deras efterträdare gör. Jag köpte 2'an men jag tycker inte den är bättre...snarare sämre, kladdigare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-07-25 17:25

Som IllerG säger, vill du bygga ett itunesbibliotek och dela via homesharing eller bara streama filmen när du ska se den?

För alternativ två tycker jag personligen plex och använda airplay från ios är trevligare.

För mig och mina behov så är Beamer smidigast. Eftersom jag inte sparar filerna efter att jag har sett dem så ser jag ingen vits med att hålla på med konvertering.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-26 14:50

För min del är det iFlicks som vinner med hästlängder men som sagt, det är helt olika typer av program och allt beror på på vad man vill göra. Som @Papperskatt säger, sparar man inte filerna så vinner man inget på iFlicks. För mig, som då har all video kategoriserad i iTunes, är iFlicks ett fantastiskt bra verktyg som fixar allt från att bara byta containerformat till att lägga till all metadata.

Subler, gratis och bättre än iFlicks 1 och 2. Snabbare är det också.

Jag lånar tråden och frågar vad man kan tänkas använda om man vill spela upp från webbläsaren. På resande fot så gillar jag att spela upp media via Plex, funkar fint med Chromecast, men vad katten gör man om man vill spela upp till en ATV?

Beamer har fungerat perfekt för mig hemma, men på jobbet så har det hänt att mitt i uppspelningen av en film så slutar Beamer att fungera och efter det så är alla AirPlay-funktioner på datorn borta. Detta har bara hänt i samband med Beamer, inte då vi använt AirPlay på annat sätt.

1
Bevaka tråden