OK detta blir lite långt och säkerligen lite konstigt.. men så måste det bli.. OBS jag kan inte lägga mycket tid på att svara på en massa frågor, kunde utan tvekan snacka timmervis om det, men det är bara inte möjligt nu p.g.a. min situation. Snälla låt bli skriva massa dumma kommentarer och saker som gör detta svårare för mig!
Hej!
Jag har en källare full med vintage Apple prylar. Måste nu bli av med allt p.g.a. utlands-flytt. Jag är en hoarder, och sparat på mycket genom åren och har problem att ta itu med det.. Vet inte var jag ska vända mig eller hur det ska gå till.. men igen MÅSTE fixas nu.
Jag vill helst bli av med allt samtidigt, vill inte sälja det finaste och vara tvungen att köra massa till skroten. (berätta INTE för mig om ni har dessa planer)
Jag kan inte ge en komplett lista men det finns,
Samling av bärbara, 2 stycken 1400, en duo 230, Wallstreet ibook och 3-4 andra som jag glömt. De flesta fungerande
Gissningsvis 10-20 beige burkar, en plus, en classic, Performas, LCs, flera II/c/cx.
ett antal G4or och en G5a som fortfarande är i bruk kan också följes med
ett par stycken eMac
externa CD enheter, Skrivare 2-3 Cinema Display -
Sen finns det mycket mjukvaror OS etc. på diskett och CD DVD några rariteter som promoskivor från Apple och såg även en Apple branded original tom inspelningsbar DVD inplastat.
några Apple tavlor (promotional posters)
Tangentbord, mus, massor av kablar/adapterar/nätdelar mm.
några tillbehörs-kit som följde med datorerna med manualer cd's tangentbord mus etc. både komplett och mindre komplett.
Finns några Apple original reservdelar i original kartonger.
Det finns en massa kartonger (tomma men ibland med orignala tillbehör) till iPod, iPhone, Mac.
Så att ni förstår... det ger mig ångest att ens tänka efter vad som är där, och vill att den kommer till någon som uppskattar prylarna.. Jag vet att det finns nu och kommer finnas mer värde i framtiden.
Sprid gärna detta, värsta fall sparar jag på några saker och kör resten till tippen motvilligt.
Jag är också öppen för någon som vill samarbeta med att gå genom och sälja sakerna styckevis och dela på vinsten till exempel. Eller annat förslag.