Jag har helt enkelt bara rensat bort skräp som jag låtit ligga. Jag har alltså fortfarande inte hittat igen vad som skrivits till hårddisken. Denna rensning gjorde jag för att inte disken skulle fyllas under tiden jag gjorde backup på det jag inte hunnit backupa. (Jag gör sådant manuellt).
Jag började misstänka CC-klienten eftersom den hade skrivit mest till disken enligt Aktivitetskontrollen. Den hade skrivit ca 20 GB, alltså inte i närheten av de 300 GB jag blivit av med. Däremot slutade diskutrymmet att tömmas några minuter efter att jag avinstallerat klienten så jag vet inte om det var den. Nu har jag efter flera omstarter legat på en stabil nivå på disken, men jag har fortfarande inte fått tillbaka något utrymme. Sitter med OmniDiskSweeper nu och försöker hitta mystiska stora mappar/filer.
Jag hittade den här tråden, men det mesta är obegripligt för mig.
http://forums.appleinsider.com/t/156536/macs-...
Jag kanske ska tillägga att jag inte kan någonting om datorer "backstage" så att säga. Jag jobbar med Mac både på jobbet och hemma, men det handlar om att starta Safari, Mail och Adobes programvaror.