Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man använda Family Sharing för att köpa lagringsutrymme åt en familjemedlem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att via family sharing låta en familjemedlem köpa lagringsutrymme i iCloud? Jag skulle vilja slippa registrera flera kreditkort hos Apple och ha allt samlat på ett kort.

Att man inte kan återanvända lagringsutrymmet mellan olika familjemedlemmar är jag med på.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-04 11:33
Ursprungligen av morberg:

Går det att via family sharing låta en familjemedlem köpa lagringsutrymme i iCloud? Jag skulle vilja slippa registrera flera kreditkort hos Apple och ha allt samlat på ett kort.

Ja.

Upp- och nedgraderingar av lagringsutrymme i iCloud - Apple-support

Citat:

När du uppgraderar din iCloud-lagringsplan faktureras uppgraderingen till det Apple-ID som du använder för iCloud. Om du använder Familjedelning och använder samma Apple-ID i iCloud och iTunes faktureras uppgraderingen till familjesamordnaren.

Om jag tolkar det rätt behöver båda använda samma Apple-ID? Jag trodde att finessen med familjedelning var just att man kunde ha sitt eget Apple-ID. Eller är det något jag missförstått?

När jag försökte köpa lagring från en familjemedlems telefon (som har ett eget Apple-ID) gick det inte, jag blev istället ombedd att mata in betalningsinformation för det kontot...

Om jag tolkar det rätt behöver båda använda samma Apple-ID? Jag trodde att finessen med familjedelning var just att man kunde ha sitt eget Apple-ID. Eller är det något jag missförstått?

När jag försökte köpa lagring från en familjemedlems telefon (som har ett eget Apple-ID) gick det inte, jag blev istället ombedd att mata in betalningsinformation för det kontot...

Nej alla i familjen ska ha olika Apple-ID.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-04 15:22

Kan det vara så att den familjemedlemmen tidigare skapat två olika Apple-ID för iCloud-tjänster respektive iTunes/AppleStore? I så fall borde du kunna inkludera båda kontona i Familjedelning, eller så får personen börja använda bara det ena (lämpligtvis det som är knutet till iCloud-tjänsterna)

Annars pröva igen!

Det funkar utmärkt. Jag har 20 GB på mitt Apple-ID, frugan 20 GB på sitt. Och det betalas med hennes kort via familjedelning.

Ursprungligen av IngoX:

Kan det vara så att den familjemedlemmen tidigare skapat två olika Apple-ID för iCloud-tjänster respektive iTunes/AppleStore? I så fall borde du kunna inkludera båda kontona i Familjedelning, eller så får personen börja använda bara det ena (lämpligtvis det som är knutet till iCloud-tjänsterna)

Det var faktiskt fel i inställningarna, hustruns iCloud var hennes Apple-ID men iTunes var inloggat på mitt. Det räckte tyvärr inte att ändra det för att slippa mata in hennes betalningsinformation.

Ursprungligen av Sir N.:

Det funkar utmärkt. Jag har 20 GB på mitt Apple-ID, frugan 20 GB på sitt. Och det betalas med hennes kort via familjedelning.

Jag fick det aldrig att fungera, slutade med att jag registrerade hustruns kontokort också (utöver mitt eget).

Tack ändå till er båda för hjälpen.

1
Bevaka tråden