Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex för IOS uppdaterad från grunden

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plex släpper en ordentlig uppdatering av sin mediaspelare för IOS, med nytt gränssnitt och kraftigare funktioner för att se film.

Läs hela artikeln här

En väldigt trevlig uppdatering men som KRÄVER att man uppdaterar PMS som i dagens version förstör min PlexConnect installation

Ursprungligen av Megolon:

En väldigt trevlig uppdatering men som KRÄVER att man uppdaterar PMS som i dagens version förstör min PlexConnect installation

Får man fråga vad det är som blir förstört?

Ursprungligen av Sledde:

Får man fråga vad det är som blir förstört?

Om jag ändå visste det så skulle det inte vara ett problem
Tidigare har jag kunnat se filmer som är 15-25GB stora utan problem men nu efter några sekunder låser sig filmen.

Ursprungligen av Redaktionen:

Plex släpper en ordentlig uppdatering av sin mediaspelare för IOS, med nytt gränssnitt och kraftigare funktioner för att se film.

Läs hela artikeln här

Själv föredrar jag iTunes framför andra alternativ. Ingenting har krånglat att spela upp från iTunes till Apple TV, så vad är det som gör denna appen så märkvärdig?

Ursprungligen av Segas:

Själv föredrar jag iTunes framför andra alternativ. Ingenting har krånglat att spela upp från iTunes till Apple TV, så vad är det som gör denna appen så märkvärdig?

Är det någon som har sagt att den är märkvärdig?
Det är lätt att föredra någon när man inte vet om bättre alternativ.

Fördelen med Plex och PlexConnect är att jag slipper anpassa filformatet för iTunes.
Jag får ett snyggare bibliotek med fanart och cover,automatisk nedladdade undertexter.
Kan spela upp på alla mina enheter över det interna nätet OCH utifrån kan jag komma åt det.

Glad att du är nöjd med din lösning men jag vill ha fler funktioner och det estetiska och då duger inte iTunes.

Ursprungligen av Megolon:

Är det någon som har sagt att den är märkvärdig?
Det är lätt att föredra någon när man inte vet om bättre alternativ.

Fördelen med Plex och PlexConnect är att jag slipper anpassa filformatet för iTunes.
Jag får ett snyggare bibliotek med fanart och cover,automatisk nedladdade undertexter.
Kan spela upp på alla mina enheter över det interna nätet OCH utifrån kan jag komma åt det.

Glad att du är nöjd med din lösning men jag vill ha fler funktioner och det estetiska och då duger inte iTunes.

Märkvärdig var mer menat på det existerande alternativet och att Plex verkar vara ganska populärt. Jag blev rekommenderad iFlicks här på 99mac och det fixar allt åt mig. Undertexter, omslag och information om filmen samt om det är en serie så fylls "plots" i, vilket avsnitt det är och vilken säsong avsnittet tillhör.

Min gissning är väl att Plex delvis är så populärt för att det sträcker sig över flera plattformar.

Ursprungligen av Segas:

Märkvärdig var mer menat på det existerande alternativet och att Plex verkar vara ganska populärt. Jag blev rekommenderad iFlicks här på 99mac och det fixar allt åt mig. Undertexter, omslag och information om filmen samt om det är en serie så fylls "plots" i, vilket avsnitt det är och vilken säsong avsnittet tillhör.

Min gissning är väl att Plex delvis är så populärt för att det sträcker sig över flera plattformar.

Inte laddar iFlicks ner undertexterna åt dig väl?
Har använt det förut själv men inget jag kommer ihåg att den gjorde.
Inget fel på iFlicks men vill jag streama till flera enheter och utanför mitt hem så duger det inte.

Ursprungligen av Megolon:

Inte laddar iFlicks ner undertexterna åt dig väl?
Har använt det förut själv men inget jag kommer ihåg att den gjorde.
Inget fel på iFlicks men vill jag streama till flera enheter och utanför mitt hem så duger det inte.

Oftast har jag undertexter förberedda eller så finns det redan med, men du har rätt i att programmet i sig inte ordnar det automatiskt. Jag minns dock hur XBMC var värdelöst på att hitta undertexter som var synkade och dessutom inte skrivna av analfabeter i särklass.

Men ditt andra argument är precis vad jag undrade över i mitt första inlägg.

Plex är ett jävla bra komplement till iTunes store och AppleTV.

Alla Blu-ray jag köper rippas rakt av med MakeMKV. Visst det tar 15-20GB per film i dagsläget men inget jag bryr mig om.
Att ha alla fysiska filmer lika lättillgängliga som filmerna man köpt via Apple var man än är är helt underbart.
Synd dock att man inte får direct play till AppleTV när det är DTS-ljud (fuskar här, det är inte AppleTV som får spela upp det på min TV).

Denna uppdatering är ytterst välkommen!

1
Bevaka tråden