Kör själv en blandad miljö, men både OS X, Windows, iOS och Windows Phone.
Har en gång i tiden även kört Android, FreeBSD, Solaris, OS/2 och VMS.
Finns själv i flera olika ekosystem med tjänster (även om främst Google och Microsoft). Olika system är bra på olika saker, och jag gillar dess olika styrkor på olika områden. Kör det som passar mig bäst för olika ändamål.
Angående Windows Phone så heter det fortfarande så, men i nästa version (10) för telefoner så kommer det heta Windows for Mobile (eller något sådant). Har inte testat det än (inte så mycket tid att hålla på med betor), men ser fram emot när det släpps officiellt.
Oavsett; jag gillar verkligen Apples prylar, men det mest negativa med det är faktiskt "communityn", där vissa användare har en extrem lojalitet emot företaget, och nästan religös inställning till att inget är någonsin fel med deras produkter. En mycket tröttsam attityd IMHO. Finns sådana även på Windows och Android-sidan, men känner inte av det som ett lika stort och vanligt problem där.
Tycker dock det iaf är befriande att redaktören även hälsar oss "icke renläriga" eller "icke purister" välkomna på sajten.
(När man läser vissa andra lite extrema postare här så undrar man ju ibland vad som står på...)