Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag försöker synka kalendrar mellan dator och telefon automatiskt via iCloud, men allt verkar har hängt sig. i iCal på datorn står det "Moving calendars to server account..." och det har det gjort i minst en timme. Vad gör jag för fel?
Jag försöker synka kalendrar mellan dator och telefon automatiskt via iCloud, men allt verkar har hängt sig. i iCal på datorn står det "Moving calendars to server account..." och det har det gjort i minst en timme. Vad gör jag för fel?
Om du loggar in på iCloud på webben (www.icloud.com) och kollar kalendern där, finns allt på plats då? I så fall - radera iCloudkontot på datorn och lägg in det igen.
Då verkar det vara ett dåligt alternativ att radera kontot på datorn. Annars är det general-lösningen på iCloud-synk-problem att radera kontot och lägga in det igen. Vet inte om man kan spara kalenderposterna lokalt när man raderar iCloud-kalendern.
iCloud är ingen backup-tjänst för datorn. Du kan lagra filer i iCloud, men det är skillnad på filsynkronisering och backup. Vill du ha moln-baserad backup så titta på Crashplan eller Backblaze.