Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apples fjärrkontroll gillar rörelse

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa Apple TV kommer att styras till stor del med röststyrning genom Siri och en fjärrkontroll med rörelsekänslig teknologi.

Läs hela artikeln här

OM det nu blir en "spelmaskin" av den också så är ju prestandan för spel intressant. Nån sida skrev att den kommer va grafikmässigt som PlayStation 3, rätt bra med andra ord om den håller samma storlek.

Ursprungligen av Chaosstar:

OM det nu blir en "spelmaskin" av den också så är ju prestandan för spel intressant. Nån sida skrev att den kommer va grafikmässigt som PlayStation 3, rätt bra med andra ord om den håller samma storlek.

Rena rama spekulationer och enligt mig en omöjlighet i ett sådant litet format.

Ja givetvis spekulationer, fakta i Apple-världen är ju sjukt tråkigt.
De skrev om dubbla A8-processorer som kunde överklockas rejält på grund av att de inte behövde förlita sig på batterier utan kunde ha en fast strömkälla hela tiden.
Ja ja, snart vet vi hur det blir.

Ursprungligen av Megolon:

Rena rama spekulationer och enligt mig en omöjlighet i ett sådant litet format.

PS3s GPU trycker ut 228 Gflops och Ipad air 230 Gflops, visst är det kanske annat som spelar in men det går att få ut kraft ur små format idag.

Man kan ju streama ps3 spel nu för tiden tex. ( okej inte med exakt samma specar men ändå.)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-09-02 08:39

Man kan gissa at spelkontrollen inte kommer vara ergonomiskt optimaliserad för spel. Är det något apple fått kritik för genom åren är det väl utformning av möss (även om jag trivts bra med de). Och en bra spelkontroll kommer troligen inte att se snygg ut på soffbordet, om de inte revolutionerar utformandet eller visar att Nintendo gjorde rätt när de gjorde 8-bitarn.

1
Bevaka tråden