Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 7 blir tunn som Ipod Touch

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter årets S-uppdatering kommer nästa års Iphone 7 att åter bli tunnare, och vara jämförbar med Ipod Touch.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-07 09:56

Precis vad alla vill ha. Skit i batteritiden. Viktigaste är ju att man har tunnaste produkterna på marknaden.

Personligen spelar det mig ingen roll om batteritiden är 1 dag, 2 dagar eller 3 dagar. Faktum är att laddning varje natt är bra för då blir det rutin och man glömmer det aldrig. Plus att batteritiden är så pass idag att det inte är någon katastrof om man skulle råka glömma nån gång. Om det är var 3:e natt man får ladda är risken större att man åker ifrån laddare eller glömmer ladda.
Så, för att det ska göra någon rejäl skillnad för mig med batteritiden måste vi upp i 7-14 dagars användning mellan laddningarna.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-07 10:10

Inga av min iPhones har klarat en hel dag förutom med IOS 6 då. IOS 7 och 8 har effektivt dränerat batterierna på mina iPhone 4, 5 och 6+

Jag använder min telefon i jobbet. Har all mail där, gör WebEx använder 2FA genom mobilen och jag måste MINST ladda två gånger om dagen. Jag skulle vara grymt nöjd om jag fick batteritid från 07:00 - 23:00. Det räcker för mig.

Iphone 7 är inte lika intressant som väntan på iPhone 6 var. Det var en större skärm man ville ha, när man stod där med sin iPhone 4. Då gjorde man en längre iPhone 5. Nu har vi fått två större skärmar och nu är man nöjd. Snabbare processor och fler pixlar i kameran än vad vi får med iPhone 6s är inget man kommer att sukta efter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-07 11:36
Ursprungligen av onnyt:

Inga av min iPhones har klarat en hel dag förutom med IOS 6 då. IOS 7 och 8 har effektivt dränerat batterierna på mina iPhone 4, 5 och 6+

Klarar batteriet i din iPhone 6+ inte en hel dag utan att ta slut?

Då tillhör du verkligen en försumbar kategori av användare

Om jag håller på och 3G/4G-surfar timmavis och facebookar hela dagen så sörplar det friskt, men då räcker det oftast med en 10-minuters extraladdning för att klara hela kvällen också med lite marginal.
Har aldrig hänt mig att min 6:a inte klarar sig hela dagen. Inte ens med iOS 9 beta.

Och hur ska dom då lösa optiken? En som sticker ut ännu mera?
För mig är tunnhets-racet knäppt - ren trams. Våra händer är inte gjorda för att hålla tunna saker - jag fattar inte att Apple hänger på detta löjliga, anti-ergonomiska och tekniskt begränsande race. Jag är säker på att dom hatar det, men av marknadsskäl (allmogen tror att tunnast är bäst och Samsung mm gör ju tunna blablabla) "tvingas" haka på idiotin.
Redan 6an är för tunn. Varför? Enkelt: den är så tunn att optiken sticker ut - den är alltså så tunn att optiken inte ryms.

Tunn

Jag ser gärna en tunnare iPhone.

Ursprungligen av Demiurgen:

Och hur ska dom då lösa optiken? En som sticker ut ännu mera?
För mig är tunnhets-racet knäppt - ren trams. Våra händer är inte gjorda för att hålla tunna saker - jag fattar inte att Apple hänger på detta löjliga, anti-ergonomiska och tekniskt begränsande race. Jag är säker på att dom hatar det, men av marknadsskäl (allmogen tror att tunnast är bäst och Samsung mm gör ju tunna blablabla) "tvingas" haka på idiotin.
Redan 6an är för tunn. Varför? Enkelt: den är så tunn att optiken sticker ut - den är alltså så tunn att optiken inte ryms.

Teleskoplins!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-07 13:12
Ursprungligen av Demiurgen:

Varför? Enkelt: den är så tunn att optiken sticker ut - den är alltså så tunn att optiken inte ryms.

Eller, är optiken för tjock?

Jag håller med, detta tunnhetsrace är så in i bänken tramsigt.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-09-07 13:18

Min känsla är att apple hela tiden har legat i förkant i tunnhetskampen, inte bara hakat på den. Men efter iphone 4 så fanns det enligt mig ingen större mening att göra den tunnare.

Nåja, det där är ett år bort. Låt oss fokusera på onsdag istället

Eller så kan vi gå och klämma på en Touch för att se hur det känns.

Bara de får ner vikten så är jag nöjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-07 16:12
Ursprungligen av Chaosstar:

Bara de får ner vikten så är jag nöjd.

Knappast seriöst, eller hur? Den väger ju som ett kexchoklad nu ju

Ursprungligen av zinned:

Knappast seriöst, eller hur? Den väger ju som ett kexchoklad nu ju

Efter iPhone 5ans 112 gram så känns allt tungt.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-09-07 18:32

Som det är nu är inget som är större än 5S intressant för mig. Jag har fastnat där. Sexan är för stor. Kanske kan en tunnare vara intressant. Helst hade jag sett en 6C.

  • Medlem
  • 2015-09-07 20:10
Ursprungligen av pmarriott:

Personligen spelar det mig ingen roll om batteritiden är 1 dag, 2 dagar eller 3 dagar. Faktum är att laddning varje natt är bra för då blir det rutin och man glömmer det aldrig. Plus att batteritiden är så pass idag att det inte är någon katastrof om man skulle råka glömma nån gång. Om det är var 3:e natt man får ladda är risken större att man åker ifrån laddare eller glömmer ladda.
Så, för att det ska göra någon rejäl skillnad för mig med batteritiden måste vi upp i 7-14 dagars användning mellan laddningarna.

Håller helt med dig. Snabbladdning och trådlös laddning är viktigare än batteritid så länge telefonen klarar ett dygn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-07 23:19
Ursprungligen av Chaosstar:

Efter iPhone 5ans 112 gram så känns allt tungt.

...som är rena flugviktaren i jämförelse, då den är hela 17 gram lättare

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-08 13:11

GPS suger kraft!

Före och efter en rejäl runda med Runkeeper får man ladda.

@zinned Förtydligande: jämfört med 6:an

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-08 13:38
Ursprungligen av jas:

@zinned Förtydligande: jämfört med 6:an

Ja, mellan femman och sexan skiljer det endast 17 gram

Ursprungligen av zinned:

Ja, mellan femman och sexan skiljer det endast 17 gram

Endast? Det är en tredjedels snusdosa. Inte försumbar vikt.
Som när man jämvär 6 och 6s o tjocklek. Det skiljer bara 0,2 mm. Men det känns verkligen!

  • Avstängd
  • 2015-09-08 16:39

nej...nej...nej inte tunnare telefoin
design går visst före funktion.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-08 16:49
Ursprungligen av Tjosansa:

Det skiljer bara 0,2 mm. Men det känns verkligen!

Hahahaha, eller hur

1
Bevaka tråden