Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple slår ihop nätbutik och webbplats

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppdaterar sin webbplats och slår ihop nätbutiken med övriga sidor, med en övergripande varukorg för shopping.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-07 13:29

Det var på tiden! Har alltid undrat varför jag måste gå till ett annat ställe om jag tycker om vad jag ser och vill köpa. Även om jag inte förstår varför ibland står det "handla" och ibland "köp" på den svenska sidan.

Korkat designbeslut. Vart tog Apple TV vägen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-07 23:44
Ursprungligen av leonardo:

Vart tog Apple TV vägen?

Bra fråga. En TV är ju något man tittar på, så Apple TV borde väl finnas under topmenyns "Watch"?

Det finns en länk undangömt längst ner på sidan under "Handla och läs mer"
http://www.apple.com/se/appletv/

Man har skyfflat om lite hyperlänkar - that's all.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-08-08 10:21
Ursprungligen av leonardo:

Korkat designbeslut. Vart tog Apple TV vägen?

Scrolla ner till sidfoten och klicka på Apple TV. Eller skriv "Apple TV" i hemsidans sökruta. När nästa generations Apple TV kommer lär den finnas med i huvudrubriken!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-08-08 10:26
Ursprungligen av timofej:

Det var på tiden! Har alltid undrat varför jag måste gå till ett annat ställe om jag tycker om vad jag ser och vill köpa. Även om jag inte förstår varför ibland står det "handla" och ibland "köp" på den svenska sidan.

Jag funderade på om detta hade med "Shop" och "Buy" att göra, men på engelska sidan står det "Buy" på alla knappar vad jag kan se, och "Shop" står endast i rubriker osv. Lite skumt att det översatts olika.

Det är ju tex inte konstigt att det står "Handla och läs mer" i sidfoten ("Shop and learn" på engelska sidan). Knapparna borde det dock stå "Köp" på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-11 10:40
Ursprungligen av timofej:

Det var på tiden! Har alltid undrat varför jag måste gå till ett annat ställe om jag tycker om vad jag ser och vill köpa. Även om jag inte förstår varför ibland står det "handla" och ibland "köp" på den svenska sidan.

Man verkar slarva lite med språkbruket.
Sidospår här, men: Det mest förvånande och långvariga språkfelet hos Apple är att man år ut och år in på iphone blandar svenska och engelska i displayen när det inte är någon täckning: ("ingen service").

Borde inte apple skriva helt på svenska? ("ingen täckning")

Thread snatching is bad netiquette - not bad language.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-12 20:58
Ursprungligen av leonardo:

Thread snatching is bad netiquette - not bad language.

Ja, ämnet drog iväg lite väl mycket i mitt inlägg (via ordvalsdiskussionen före mig). Ska tänka på det.

Jag tycker det blivit ett rätt rörigt sätt att visa upp sortimentet, men jag får anta att betyder att tillbehör och mindre flashiga saker köper man på annat håll. Att man kan köpa en liten pryl och genom processen bli sugen på något nytt är tydligen inte en tanke som duger åt Apple.

Det känns lite som man kliver in en Macbutik där den extraanställda unga personalen inte har en susning om någonting Apple men envist hävdar att något inte finns, som tar 30 sekunder att plocka fram på nätet. Först då kryper det fram att "inte finns" betyder att de inte råkar ha det i sitt sortiment.

1
Bevaka tråden