Jag tycker att det är ascoolt att Apple släpper en padda och penna som helt uppenbart är för kreativa proffs. Ive och gänget ville själva ha den för arbetet, deras reklamkompisar ville ha den och nu vill hela klotets samlade designers, digitala konstnärer, formgivare, etc, etc - ha den. Och alla dessa tillsammans utgör en promilles promille av Apples kundbas! Detta speglar ett företag som har vääääldigt bra kassa.
Den kommer nog inte att sälja som smör direkt, men det fina är att tekniken i iPadPro kommer att rinna ner i alla andra mobila manicker från Apple. Pencil kommer att funka på alla paddor och telefoner från Apple om 2 år.
ATV är nu en plattform där vemsomhelst kan sända sina livesändningar (om det inte är porr etc). Allt man behöver göra är att klämma ur sig en enkel liten app och skicka upp till biotopen (och få den godkänd). Detta kan bli hur stort som helst...en revolution...men då måste väääldigt många skaffa denna topbox. Jag vet inte vad som kommer att hända...men OM det någonsin blir en "generell" plattform för IPTV så lägger jag pengen på ATV...den och SmartTV-plattformen (som dock måste lösa det med att enkelt låta innehållsproducenter få upp sina "spelare" (=appar) - deras styrka idag är endast att alla Samsung-TV's (och några fler stora) kommer med SmartTV inbyggt).
ATV som spelkonsoll är bara en liten parentes - en bonus - finns där för att det går.
My five cents.