Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex kommer till Apple TV

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Populära mediaspelaren Plex meddelar att en version för nya Apple TV är under utveckling.

Läs hela artikeln här

Är det bara jag som tycker att HomeSharing funkar uselt?
Har media på en Synology NAS och det händer vääääldigt ofta att iTunes tappar minnet till en massa filmer så det går inte att spela upp. Även att den inte klarar av att väcka NASet .

Med PLEX på plattan och mobilen fungerar det i princip alltid trots att NASet sover!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 11:58
Ursprungligen av mikkson:

Är det bara jag som tycker att HomeSharing funkar uselt?
Har media på en Synology NAS och det händer vääääldigt ofta att iTunes tappar minnet till en massa filmer så det går inte att spela upp. Även att den inte klarar av att väcka NASet .

Med PLEX på plattan och mobilen fungerar det i princip alltid trots att NASet sover!

Denna diskussionen hör egentligen inte hemma i denna tråden men:

Jag kör Homesharing med allt mitt material och det fungerar kanon, både från NAS och DAS.

Men väcka NAS:en, varför har du sleep på den? Helt onödigt. Testa utan och se hur det fungerar då.

Ursprungligen av zinned:

Denna diskussionen hör egentligen inte hemma i denna tråden men:

Jag kör Homesharing med allt mitt material och det fungerar kanon, både från NAS och DAS.

Men väcka NAS:en, varför har du sleep på den? Helt onödigt. Testa utan och se hur det fungerar då.

Ville väl mest säga att PLEX är väldigt efterlängtad på ATV

Ska testa det, tack!

Inte en chock direkt, dock väldigt trevlig nyhet För mig är en ATV utan PLEX = inget köp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 12:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Inte en chock direkt, dock väldigt trevlig nyhet För mig är en ATV utan PLEX = inget köp.

Du har ingen ATV idag, alltså?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-09-14 13:46

Plex med Airplay duger utmärkt för mig när jag väl hittar någon jag besöker med Apple TV. Eftersom jag endast använder Plex och Youtube (och ibland Netflix) ser jag inget behov av en Apple TV personligen. Spel är inget som intresserad mig. Kör en Chromecast som fungerar med alla mina enheter i dagsläget, har iPad Air2, HTC One M8, Macbook Pro Retina.

Men annars så har min smart-tv från Sony ändå stöd för både Plex, Youtube och Netflix utan extra tillbehör. TVn har också app till både min HTC och iPad vilket gör att jag får styrplatta och tangentbord utöver de vanliga fjärrkontrollsfunktionerna. Min TV har även onödiga appar som eBay m.m.

Ursprungligen av zinned:

Du har ingen ATV idag, alltså?

PlexConnect

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-09-14 14:18

Även Firecore har gått ut med att Infuse kommer till TvOS:
http://firecore.com/blog/13385

Ursprungligen av EnDumEn:

Även Firecore har gått ut med att Infuse kommer till TvOS:
http://firecore.com/blog/13385

Detta gillas av mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 14:57
Ursprungligen av Scarecrow:

Det var inte något som hade att göra med det jag sa till @barbapappa_86

  • Medlem
  • 2015-09-14 16:20
Ursprungligen av zinned:

Det var inte något som hade att göra med det jag sa till @barbapappa_86

Beror på om man räknar PlexConnect som Plex eller inte. Din fråga bygger på att Plex inte fanns till tidigare Apple TV.

Ursprungligen av zinned:

Du har ingen ATV idag, alltså?

Nupe. Sålde och köpte senare en Chromecast.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 16:37
Ursprungligen av erak:

Beror på om man räknar PlexConnect som Plex eller inte. Din fråga bygger på att Plex inte fanns till tidigare Apple TV.

Nej, min fråga byggde på att jag trodde att @barbapappa_86 hade en ATV sedan tidigare som eventuellt var jailbreakad, och körde Plex eller Kodi, men att nu var det en dealbreaker om nya ATV kunde köra Plex eller ej.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nupe. Sålde och köpte senare en Chromecast.

Se där, då förstår jag att Plex i nya ATV kan vara en dealbreaker för dig.

  • Medlem
  • 2015-09-14 21:33

Skulle inte förvåna mig om Plex till ATV blir en Plex pass-tjänst, som det är idag till t.ex. PS4

  • Medlem
  • 2015-09-15 00:36
Ursprungligen av zinned:

Nej, min fråga byggde på att jag trodde att @barbapappa_86 hade en ATV sedan tidigare som eventuellt var jailbreakad, och körde Plex eller Kodi, men att nu var det en dealbreaker om nya ATV kunde köra Plex eller ej.

Ok, jag förstår inte.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2015-10-28 19:52

Chromecast har löst problemet åt mig hittills...

Har ni listat ut det bästa sättet att spela upp media från NAS mha den nya ATV4?
Min Panasonic TV är inte tillräckligt smart - klarar inte alla filformat och ljud codec. Därför hoppades jag på det nya ATV. Men än så länge får jag inte det fungera.

Plex för iOS är såååååå jobbig med prenumerationer, pass osv så jag raderade bara den nya "FRIA" versionen från iPad. Misstänker att det blir samma ... för ATV. Så roligt: man hyr/köper en film och måste hyra en spelare (Plex) också för att titta på filmen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-01 20:17
Ursprungligen av Xotabych:

Har ni listat ut det bästa sättet att spela upp media från NAS mha den nya ATV4?
Min Panasonic TV är inte tillräckligt smart - klarar inte alla filformat och ljud codec. Därför hoppades jag på det nya ATV. Men än så länge får jag inte det fungera.

Plex för iOS är såååååå jobbig med prenumerationer, pass osv så jag raderade bara den nya "FRIA" versionen från iPad. Misstänker att det blir samma ... för ATV. Så roligt: man hyr/köper en film och måste hyra en spelare (Plex) också för att titta på filmen.

För info, du behöver inte betala för Plex Pass om du inte vill. Plex Server är gratis, appen till iPad kostar en spottstyver.

Jipppiii!
Installerade på ATV, uppdaterade server på NAS - inget spelas upp - meddelande server inte kraftfull nog för att konvertera video :-((((
Wooops...
NAS Synology DS413j - funkar annars klockrent för att spela upp direkt till TVn (men inte alla format).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-03 11:11
Ursprungligen av Xotabych:

Jipppiii!
Installerade på ATV, uppdaterade server på NAS - inget spelas upp - meddelande server inte kraftfull nog för att konvertera video :-((((
Wooops...
NAS Synology DS413j - funkar annars klockrent för att spela upp direkt till TVn (men inte alla format).

Den failar på transcode, är min gissning. Kontrollera Plex NAS Compability. Där ser du att det är big no-no på all transcoding.

1
Bevaka tråden